لرستان؛ شهر نمونه طرح پیشگیری از خودکشی
کد خبر: 3861681
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸

لرستان؛ شهر نمونه طرح پیشگیری از خودکشی

گروه اجتماعی ــ لرستان به‌عنوان شهر نمونه طرح ملی پیشگیری از خودکشی معرفی و جزئیات این طرح ملی تشریح شد.

لرستان؛ پایلوت طرح پیشگیری از خودكشیبه گزارش ایکنا از لرستان، نشست برنامه ملی پیشگیری از خودكشی امروز چهارشنبه، سیزدهم آذر با حضور حاجبی، مدیركل دفتر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد.

در این نشست استان لرستان به‌عنوان شهر نمونه طرح ملی پیشگیری از خودكشی معرفی و جزئیات این طرح ملی تشریح شد.

در این نشست كه با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشكی لرستان، معاونان بهداشت، درمان و آموزش دانشگاه، نمایندگانی از دستگاه‌های اجرایی ذیربط و كارشناسان مربوطه برگزار شد بر مشاركت و همكاری سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌های این طرح تأكید شد.

شناخت عوامل زمینه‌ساز، برنامه‌های آموزشی مدون، همكاری درون‌بخشی معاونت‌های دانشگاه و برنامه‌های برون‌بخشی با سایر دستگاه‌های اجرایی مهم‌ترین موارد مطرح شده در این نشست بودند.

همچنین جلسه آموزشی با حضور هیئت اعزامی از وزارت و رؤسای شبكه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌های استان با همین موضوع در معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد.

یادآور می‏‌شود، استان لرستان در سال‌های گذشته جزو استان‌های با آمار بالا در خصوص خودكشی بود كه با برنامه‌ریزی مناسب دانشگاه، طبق آمار اعلام شده از وزارت بهداشت در سال‌های اخیر از استان‌های بحرانی فاصله گرفته است، بر همین اساس استان لرستان به‌عنوان شهر نمونه این برنامه كشوری انتخاب شده است.

انتهای پیام
captcha