فعالیت ۱۵ ساله دارالقرآن فاطمه‌زهرا‌(س) خرم‎آباد در منزل بانی آن
کد خبر: 3861645
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۶

فعالیت ۱۵ ساله دارالقرآن فاطمه‌زهرا‌(س) خرم‎آباد در منزل بانی آن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دارالقرآن فاطمه‌زهرا‌(س) خرم‌آباد با اشاره به فعالیت ۱۵ ساله این دارالقرآن، گفت: به‌دلیل این‌که مکانی برای برگزاری کلاس‌ها ندارم طی این سال‌ها کلاس‎ها را در منزل مسکونی خودم برگزار می‌کنم.

فعالیت 15 ساله دارالقرآن فاطمه‌زهرا(س) خرم‎آباد در منزل شخصی بانی دارالقرآنزهرا علی‌پور، مسئول دارالقرآن فاطمه‌زهرا(س) خرم‌آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این‌که بیش‌از پانزده سال از فعالیت دارالقرآن فاطمه زهرا(س) خرم‌آباد می‌گذرد، گفت: این مؤسسه زیر نظر اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان لرستان فعالیت دارد.

وی با اشاره به این‌که در این هیئت قرآنی و فرهنگی و دارالقرآن درس تجوید و روخوانی قرآن تدریس می‌شود، اظهار کرد: به‌دلیل این‌که مکانی برای برگزاری کلاس‌ها ندارم و متأسفانه هیچ نهادی نیز از ما حمایت نکرده است، کلاس‎ها را در منزل مسکونی خودم واقع در انتهای افلاک سه و چهار برگزار می‌کنم.

علی‌پور با بیان این‌که متأسفانه در حال حاضر همین منزل مسکونی خودم که کلاس‌ها را در آن برگزار می‎کنم نیز با مشکل نم‌زدگی مواجه شده و مدام نگرانم روی سر خودم و قران‌آموزان ویران شود، اضافه کرد: شیب‌دار بودن زمین محله و وجود یک زمین متروکه در کنار منزل ما باعث شده که آب از طریق زمین کناری به زیر ساختمان ما نفوذ کند و متأسفانه این موضوع مشکلاتی را برای من و قرآن‌آموزان ایجاد کرده است.

این بانوی فعال قرآنی با اشاره به عدم حمایت مالی مسئولان از مؤسسات و دارالقران‌ها و هیئت‌ها فرهنگی و قرآنی، گفت: افرادی‌که به دارالقرآن فاطمه زهرا(س) خرم‎آباد مراجعه می‌کنند تمکن مالی ندارند که شهریه کلاس‌ها را پرداخت کنند، به همین دلیل شهریه‌ای از قرآن‌آموزان دریافت نمی‎کنم؛ چراکه راضی نیستم مردم به‌خاطر نداشتن پول از قرآن محروم شوند.

كمبود مربی و نداشتن مکان مناسب؛ اساسی‌ترين مشكلات مؤسسات قرآنی

مسئول دارالقرآن فاطمه‌زهرا(س) خرم‌آباد با اشاره به این‌که خودم و فاطمه عینی از مربیان قرآنی روخوانی قرآن را به قرآن‌آموزان این دارالقرآن که در سنین مختلف از کودک، نوجوان تا بزرگسال هستند آموزش می‌دهیم، ادامه داد: در ایام فاطمیه، ماه محرم و صفر، اعیاد و مناسبت‌ها مختلف مراسم روضه، جشن و مداحی و مولودی‌خوانی را برگزار می‎کنیم و از شرکت‌کنندگان در مراسم پذیرایی می‎کنیم این در حالی‎است که متأسفانه هیچ نهادی در اداره این دارالقرآن کمکی به من نکرده است.

مدير مسئول دارالقرآن فاطمه زهرا(س) خرم‌آباد كمبود مربی قرآن و نداشتن مکان مناسب را يكی‌از اساسی‌ترين مشكلات مؤسسات و مراكز قرآنی عنوان كرد و خواستار حمايت اداره‌كل تبليغات اسلامی از مؤسسات و مراكز قرآنی شد و گفت: متأسفانه جهت تأمين قرآن، مفاتيح و كتب تفسير برای دارالقران نيز با مشكل مواجه هستيم.

وی در ادامه با اشاره به کاهش چشم‌گیر قرآن‌آموزان در اکثر مؤسسات و مراکز قرآنی، افزود: برای جذب مخاطبان قرآنی لازم است تشویق‎های در نظر گرفته شود و مربیان و مدیران مؤسسات و مراکز قرآنی اخلاق خوب و باعطوفت و مهربانی با مخاطبان خود داشته باشند و برنامه‌های اردویی و تفریحی نیز برای قرآن‌آموزان لحاظ شود.

یادآور می‏‌شود، دارالقرآن فاطمه زهرا(س) سال‌هاست در سطح شهر خرم‌آباد در قالب جلسات خانگی در زمينه برگزاری كلاس‌های آموزش قرآن در رشته‌های روخوانی و روان‌خوانی فعاليت دارد، همچنين كلاس آموزش اخلاق ويژه بانوان در رابطه‌ با تربيت فرزند و همسرداری و مسائل مربوط به احكام و مسائل دينی در این دارالقران برگزار شده است که هزينه‌های مربوط به برگزاری جلسات آموزش قرآن و اخلاق در این دارالقرآن توسط خود بانی دالقرآن یعنی زهرا علی‌پور تأمين می‌شود.

انتهای پیام
captcha