ارتباط بین دانشگاه‌ها با صنعت تقویت شود/ لزوم حمایت از ایده‌ها
کد خبر: 3861593
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵

ارتباط بین دانشگاه‌ها با صنعت تقویت شود/ لزوم حمایت از ایده‌ها

گروه فرهنگی ــ معاون پژوهش دانشگاه لرستان با تأکید بر لزوم تقویت ارتباط بین دانشگاه‌ها با صنعت و حمایت از ایده‌ها و خلاقیت‌ها، اظهار کرد: اهمیت هفته پژوهش و فناوری، فقط در برگزاری چند برنامه در یک هفته مشخص نیست.

ارتباط بین دانشگاه‌ها با صنعت تقویت شود/لزوم حمایت از ایده‌هابه گزارش ایکنا از لرستان، محمد فیضیان، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان، سه‌شنبه، 12 آذر در جلسه هماهنگی برگزاری هرچه بهتر برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری لرستان، اظهار کرد: همه دانشگاه‌ها و ادارات استان باید براساس نگاه کلان‌نگر و پرهیز از بخشی‌نگری، تلاش کنند تا برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری استان به بهترین شکل ممکن، برگزار شود.

وی افزود: اهمیت هفته پژوهش و فناوری، فقط در برگزاری چند برنامه در یک هفته مشخص نیست؛ بلکه باید تلاش کنیم برنامه‌های این هفته هرچه با کیفیت‌تر و اثرگذارتر نسبت به سال‌های گذشته برگزار شوند و کوشش کنیم فرهنگ تحقیق و پژوهش در همه سطوح جامعه، تقویت شده و گسترش یابد.

فیضیان اضافه کرد: این نکته مهم است که ارتباط بین دانشگاه‌ها با صنعت باید تقویت شود و از ایده‌ها و خلاقیت‌ها در بخش‌های فناوری، بیش‌ازپیش، حمایت کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه لرستان بیان کرد: هرسال، برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری برگزار می‌شوند و این موضوع مهم است که با استفاده از تجربیات سال‌های گذشته، تلاش کنیم هرسال، نسبت به سال گذشته، ایرادات و نقص‌ها برطرف شده و روند اجرای برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری، کیفی‌تر شود.

وی ادامه داد: پژوهش و تحقیقات کاربردی و همچنین، بخش ارتباط با جامعه و کارآفرینی، یک بخش مهم در زمینه نقش‌آفرینی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در راستای رفع مشکلات محلی و استانی است.

در این جلسه، احمد اسماعیلی، مدیر ارتباط با جامعه و کارآفرینی دانشگاه لرستان و محمدرضا شاکرمی، رئیس پارک علم و فناوری استان لرستان، بر همکاری و هماهنگی هرچه بیشتر همه دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان و ادارات برای برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری استان تأکید کردند.

مسئولیت برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و فن بازار لرستان برعهده پارک علم و فناوری است.

همچنین، در این جلسه، مدیران دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی عضو ستاد هفته پژوهش و فناوری، دیدگاه‌های خود را در راستای هرچه بهتر اجرا شدن برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری، بیان کردند.

شعار امسال هفته پژوهش و فناوری، پژوهش اثربخش، فناوری ارزش‌آفرین، رونق تولید، انتخاب شده است.

انتهای پیام
captcha