نمایندگان مجلس از جناح‌بازی پرهیز کنند
کد خبر: 3861317
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰

نمایندگان مجلس از جناح‌بازی پرهیز کنند

گروه سیاسی ــ فرمانده سپاه لرستان با تأکید بر لزوم شناسایی ظرفیت‌های داخلی و شکوفا کردن این ظرفیت‌ها، گفت: نمایندگان مجلس باید از جناح‌بازی پرهیز کنند؛ چراکه این کار در شأن ملت نیست.

نمایند‌گان مجلس از جناح‌بازی‌ پرهیز کنند/لزوم شناسایی ظرفیت‌های داخلیبه گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی کشکولی، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان، دوشنبه، یازدهم آذر در یادواره شهدای بسیجی شهرستان کوهدشت که در حسینیه عاشقان ثارالله سپاه این شهرستان برگزار شد، با اشاره به حضور بسیجیان در میادین مختلف ازجمله محرومیت‌زدایی و حوادث غیرمترقبه، گفت: حدود 18 هزار بسیجی جان‌ بر کف، در سیل لرستان، با دست خالی معضل سیل این شهرستان را رفع کردند و در اغتشاشات سال 96 و اغتشاشات اخیر نیز اگر بسیج و دستگاه‌های نظامی، انتظامی و امنیتی به میدان نمی‌آمدند، شاید یک معضل به‌وجود می‌آمد.

وی افزود: طبق بررسی‌ها در پنج قرن گذشته، مساحت ایران 3.5 میلیون کیلومتر مربع بود و امروز 1.7 میلیون کیلومتر مربع وسعت ایران است؛ اما در طول 40 سال اخیر و به‌ویژه در جنگ تحمیلی، دست متجاوزان از خاک کشورمان کوتاه ماند و یک وجب از خاک ایران را از دست نداده‌ایم.

کشکولی با بیان این‌که آمریکا در دوران شاه فقط چهار هزار مستشار نظامی در ایران داشت و حقوق آن‌ها از حقوق کل نظامیان ایران بیش‌تر بود، بحرین که استان چهاردهم ما بود را نیز شاه در یک معامله استعماری از دست داد، اضافه کرد: امروز به لطف خداوند، ایران در بحرانی‌ترین منطقه با دشمنی‌های بسیار، امن‌ترین کشور جهان است و این عمدتاً به‌دلیل وجود مردم و بسیجیان تحت پرچم ولایت‌فقیه است.

وی افزود: در اغتشاشات اخیر کوهدشت، فرمانده سپاه و فرمانده انتظامی در خیابان با مردم صحبت و سعی کردند که آن‌ها را در قضیه گرانی بنزین اقناع کنند، در سایر شهرستان‌های لرستان نیز وضعیت همین‌گونه بوده که ساختار حکومتی ما ساختار مردمی و براساس رأفت است.

بسیجیان نیز از گرانی بنزین متضرر شدند

کشکولی با اشاره به بیانیه هنرمندان غرب‌زده و بعضی سیاسیون به‌ ظاهر روشنفکر در قضیه اغتشاشات اخیر و این‌که به کوری چشم آنان ملت ما رشد معنوی و فکری پیدا کرده است، اظهار کرد: آمریکا بارها صراحتاً اعلام کرده که حضورش در سوریه و عراق به‌دلیل نفت است و از افکار عمومی جهان هم خجالت نمی‌کشد؛ اما ما برای دین، دفاع از مردم و دستاوردهای انقلابی حرکت می‌کنیم و این اهداف ما را تاکنون به‌عنوان یک ملت پایدار حفظ کرده‌ است.

وی با اشاره به ایستادگی مردم در برابر دشمنان، بیان کرد: امروز ما با جان‌فشانی بسیجیان در میدان بعد از عبور از چهل  سالگی انقلاب اسلامی، علی‌رغم فشارهای سنگین ایستاده‌ایم، بخشی از فشارهای سنگین ناشی‌از تحریم، فشارهای خارجی و سوءمدیریت‌هاست.

کشکولی با بیان این‌که ما باید ظرفیت‌های داخلی را شناسایی و شکوفا کنیم و نماینده‌های مجلس باید از جناح‌بازی‌ پرهیز کنند که این‌کار در شأن رفیع ملت نیست، گفت: بخشی از فشار اقتصادی نیز برآمده از مشغول‌ شدن به مسائل دنیوی و پُست و مقام‌هاست.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان بیان کرد: در قضیه گران‌ شدن سوخت، قرار بود که هیچ‌چیز گران نشود و اراده بر این بود؛ اما گران شد و مردم همه متضرر هستند و بسیجیان که از قشر ضعیف جامعه بودند نیز متضرر شده‌اند؛ اما مردم و بسیجیان معرفت دارند و پشت نظام ایستاده‌اند.

پرهیز از هیجانات سیاسی در جریان رأی دادن

وی با بیان این‌که انتخابات شکوه مردم‌سالاری است و زمان انتخابات باید جشن بگیریم، گفت: اما به‌دلیل رفتارهایی که بعضاً در شأن ملت نیست، زمانی‌که موقع انتخابات می‌شود، خیلی‌ها نگرانند که نتیجه چه می‌شود؟ در صورتی‌که مجریان، ناظران، دولت‌مردان، هواداران، کاندیداها و احزاب باید زمینه‌های رقابتی بدون تخریب رقیب و یا سیاه‌نمایی را ایجاد کنند.

کشکولی اظهار کرد: در انتخابات، در عین رقابت باید رفیق و برادر باشیم و کاندیداها در زمانی‌که رأی می‌آورند، حق ندارند کار جناحی انجام دهند، باید حاکمیتی عمل کنند و از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با بیان این‌که عمده مشکلات و سوءمدیریت داخلی به مجلس بازمی‌گردد؛ اگر ما مجلس قوی و شجاع داشته باشیم، نمی‌گذارد که دولت‌ها قدم کج بگذارند، عنوان کرد: از همین حالا باید از کاندیداها مطالبه کنیم و به کاندیدایی رأی بدهیم که شجاع و پاک‌دست باشد، اهل معامله و دنبال قدرت ظاهری نباشد و جایگاه و منزلت ملت ایران را بشناسد. ما باید دقیق رأی بدهیم و براساس هیجانات سیاسی رأی ندهیم.

انتهای پیام
captcha