«سیستان و بلوچستان 1404»؛ رویدادی امیدبخش برای جوانان
کد خبر: 3858863
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳

«سیستان و بلوچستان 1404»؛ رویدادی امیدبخش برای جوانان

گروه فعالیت‌های جهادی ــ اختتامیه سومین رویداد ملی پیچ خط مشی با عنوان «سیستان و بلوچستان 1404» با موضوع توسعه زیست‌بوم کارآفرینی اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان با حضور مهرداد بذرپاش، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و مدیران بنیاد احسان و بنیاد برکت وابسته به این نهاد برگزار شد.

«سیستان و بلوچستان 1404»؛ رویدادی امیدبخش برای جوانانبه گزارش ایکنا؛ آئین اختتامیه بزرگترین رویداد سیاستگذاری و استارتاپی در حوزه توسعه پایدار استان سیستان و بلوچستان، شب گذشته اول آذرماه، در سالن امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

این رویداد به همت بنیاد احسان ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و دبیرخانه رویداد ملی پیچ خط مشی و حمایت چندین دانشگاه و نهاد از 29 آبان‌ماه، تا یکم آذرماه، در قالب جمع‌سپاری حل مسائل عمومی کشور طی سه روز برگزار شد.

این رویداد در 9 محور؛ «کارآفرینی اجتماعی»، «نقش استارتاپ‌ها در توسعه استان سیستان و بلوچستان»، «حل معضلات اجتماعی براساس نظام مسائل رویداد»، «بهبود فضای کسب و کار در استان»، «تعاون، جمع سپاری و تأمین مالی جمعی»، «تأمین مالی خرد(Micro finance)»، «معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان»، «محرومیت‌زدایی و ریشه کن کردن فقر»،‌ و «توسعه اشتغال پایدار» برگزار شد.

مصطفی حسین‌پور، دبیر اجرایی سومین رویداد ملی پیچ خط مشی در گفت‌وگو با ایکنا ضمن اشاره به استقبال کم‌نظیر از این رویداد گفت: در این رویداد 150 نفر در قالب 20 تیم طی سه روز در قالب تیم‌های حل مسئله به رقابت پرداختند و در پایان سه تیم به عنوان تیم‌های برتر معرفی شدند. در ادامه رویداد با تصمیم مسئولان ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، تیم‌های سوم تا ششم نیز مورد حمایت خاص این نهاد قرار گرفتند. در پایان یک خط اعتباری برای تمامی شرکت‌کنندگان این رویداد در نظر گرفته و مقرر شد ساز و کار اعطای این اعتبار به شرکت‌کنندگان توسط بنیاد احسان و بنیاد برکت اعلام شود.

وی استان سیستان و بلوچستان را « سرزمین فرصت‌ها» خواند و با بیان اینکه این استان با دسترسی به آب‌های آزاد و بازار 350 میلیون نفری پتانسیل مناسبی برای توسعه دارد، ظرفیت‌های مناسب این استان را حوزه‌های؛ گردشگری، حمل و نقل، کشاورزی و صنایع بزرگ وابسته به بخش معدن، برشمرد. همچنین ضمن بیان بکر بودن استان نسبت به سایر مناطق کشور بر لزوم توجه به ارکان توسعه پایدار و حفظ محیط زیست در مسیر توسعه این استان تأکید داشت.

حسین‌پور با ابراز امیدواری نسبت به آینده استان برگزاری این رویداد را نقطه شروع مناسبی برای ورود جوانان به حوزه سیاست‌گذاری و توسعه زیست بوم کارآفرینی اجتماعی در سطح خرد و کلان دانست و از تمامی عوامل کمک‌کننده به برگزاری رویداد در داخل و خارج از استان تشکر کرد.

«سیستان و بلوچستان 1404»؛ رویدادی امیدبخش برای جوانان

مشکلات صرفاً با نقد حل نمی‌شود، پای کار بیایید

بنابر این گزارش، مهرداد بذرپاش، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در این مراسم اظهار کرد: برگزاری اینگونه برنامه‌ها برای این است که بررسی کنیم چگونه ایده جوانان مستعد و متفکر را به عمل تبدیل کنیم. امروز اغلب جوانان کشور تحصیل‌کرده هستند. صرفا با نقد کردن، مشکلات کشور حل نمی شود، در سیستان و بلوچستان برخلاف ظرفیت‌ها و استعدادهای بسیار، مشکلات زیادی وجود دارد که باید با استفاده از دانش و پژوهش و ایده‌ها، راهکاری برای برطرف کردنشان پیدا کنیم.

وی ادامه داد: ما در مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد احسان کار را از سیستان و بلوچستان آغاز کردیم؛ استانی که سرشار از استعداد است اما کمتر دیده شده. استقبال از این برنامه بسیار خوب بود، هم ایده‌ها و هم اقبال خوب بود. باید روحیه خودباوری را در خود نهادینه کنید، عزم خود را برای تبدیل ایده به عمل جزم کنید، امروز وظیفه جوانان ایرانی این است که رهبران جنبش حل مسئله در کشور شوند، زیرا امروز بیشتر از همیشه به رهبران اجتماعی حل مسئله نیاز داریم.

بذرپاش ادامه داد: با این اقدامات در تاریخ ماندگار می‌شوید، باب حل مشکلات مردم را گشودن، راهی برای ماندگار شدن در تاریخ است. باید مشکلات استان را به مدد تفکر، ایده و پژوهش برطرف کنیم، اگر ایده‌ها و اقدامات پژوهشی در بسته‌بندی‌های خوب و مناسب ارائه شود، قطعاً هم مردم و هم مسئولان بهتر استقبال می‌کنند.

انتهای پیام
captcha