استفاده از ظرفیت‌های محلی برای ایجاد کتابخانه‌ ویژه روشندلان
کد خبر: 3858694
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

استفاده از ظرفیت‌های محلی برای ایجاد کتابخانه‌ ویژه روشندلان

گروه فرهنگی ــ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با اشاره به ایجاد کتابخانه برای روشندلان و این‌که باید از ظرفیت‌های محلی برای ایجاد کتابخانه‌ برای روشندلان استفاده کرد، افزود: در بین روشندلان افراد با استعداد وجود دارد که باید زمینه حضور آن‌ها در کتابخانه‌ها فراهم شود.

استفاده از ظرفیت‌های محلی برای ایجاد کتابخانه‌ ویژه روشندلانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان عصر پنج‌شنبه، 30 آبان در مراسم گرامیداشت بیست و هفتمین هفته کتاب و روشندلان بینا در بروجرد، اظهار کرد: ۱۳ پروژه کتابخانه‌ای در حال ساخت در استان وجود دارد که به‌طور میانگین ۴۰ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با اشاره به ایجاد کتابخانه برای روشندلان و این‌که باید از ظرفیت‌های محلی برای ایجاد کتابخانه‌ برای روشندلان استفاده کرد، افزود: در بین روشندلان افراد با استعداد وجود دارد که باید بستر حضور آن‌ها در کتابخانه‌ها فراهم شود.

طهماسبی با بیان این‌که علاوه‌بر روشندلان افراد کم‌بینا و ناشنوا نیز باید بتوانند از امکانات کتابخانه‌ها استفاده کنند، اضافه کرد: شهرداری باید طرح مناسب‌سازی را در کتابخانه‌ها برای افراد روشندل و کم‌بینا اجرا کند تا به دسترسی آن‌ها به کتابخانه با سهولت انجام شود.

بهره‌مندی ۷۰۰ نابینا از کتابخانه ویژه روشندلان بروجرد

داود پهلوان، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بروجرد نیز در این مراسم، گفت: هفت کتابخانه مشارکتی، پنج کتابخانه نهادی و یک کتابخانه آستان قدس رضوی در شهرستان بروجرد فعال هستند.

وی با بیان این‌که بیش‌از ۲۵۰ هزار جلد کتاب در این ۱۳ کتابخانه وجود دارد و بیش‌از ۱۰ هزار نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند، ادامه داد: در حال حاضر بیش‌از ۷۰۰ نابینا در بروجرد وجود دارد که از خدمات بهزیستی و کتابخانه مربوط به روشندلان بروجرد بهره‌مند می‌شوند.

پهلوان با یادآوری این‌که کتابخانه مربوط به نابینایان بروجرد از منابع صوتی، آموزش خط برید، دیجیتال و... برخوردار است، اظهارکرد: طی یک‌سال گذشته ۲۵۰۰ کتاب صوتی از طریق وسایل ارتباطی به سراسر لرستان ارسال شده است.

انتهای پیام
captcha