راه‌اندازی 100 باشگاه کتاب‌خوانی در لرستان
کد خبر: 3858632
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶

راه‌اندازی 100 باشگاه کتاب‌خوانی در لرستان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل ارشاد لرستان راه‌اندازی یک‌صد باشگاه کتاب‌خوانی، ارائه 40 طرح در زمینه روستاهای دوستدار کتاب و 50 طرح در حوزه پژوهشی و علمی، برگزاری نمایشگاه کتاب، رونمایی از یک‌صد عنوان تازه‌های نشر را از فعالیت‌های ارشاد لرستان در بخش کتاب برشمرد.

راه‌اندازی 100 باشگاه کتاب‌خوانی در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی امروز پنج‌شنبه، سی‌ام آبان از خادمان نشر استان لرستان طی مراسمی که در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خرم‌آباد برگزار شد، تجلیل شد.

در این مراسم، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، گفت: مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) بارها بر اهمیت موضوع کتاب و کتابخوانی تاکید کرده و توجه ویژه مسئولین و عموم مردم را به ظرفیت‌های مهم این حوزه از فرهنگ جلب نموده‌اند که نشان از اهمیت موضوع است.

وی اضافه کرد: کتاب محور بزرگ‌ترین بعثت نبوی کل تاریخ است و آن‌چه باعث ایجاد فاصله بین کشورهای توسعه با سایر کشورها گردیده اهمیت دادن به موضوع کتابخوانی است زیرا فرهنگ پایه و اساس توسعه و کتاب بزرگ‌ترین داشته فرهنگی هر ملتی است.

تلاش متولیان فرهنگی بر افزایش سرانه مطالعه در کشور متمرکز شود

فتایی افزود: فعالیت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه کتاب، به هفته کتاب ختم نمی‌شود و ما در طول تمام ماه‌های سال در این زمینه فعالیت داشته و داریم که از آن جمله می‌توان به راه‌اندازی یک‌صد باشگاه کتابخوانی، ارائه 40 طرح در زمینه روستاهای دوستدار کتاب و 50 طرح در حوزه پژوهشی و علمی، برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب استان، رونمایی از یک‌صد عنوان تازه‌های نشر استان، برگزاری طرح جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی و اهداء کتاب به مناطق کمتر توسعه یافته و مراکز فرهنگی و هنری در طول شش ماهه اول امسال اشاره کرد.

فتایی یادآور شد: گرچه بسیاری معتقدند فضای مجازی عرصه را بر کتاب و کتابخوانی تنگ کرده، اما کتاب همچنان از جایگاه و اهمیت ویژه‌ای در بین مردم برخوردار است و تمام تلاش متولیان فرهنگی باید بر افزایش سرانه مطالعه در کشور متمرکز شود.

انتهای پیام
captcha