گرانی کاغذ؛ دغدغه فعالان عرصه کتاب/ دولت از ناشران حمایت می‌کند
کد خبر: 3858630
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶

گرانی کاغذ؛ دغدغه فعالان عرصه کتاب/ دولت از ناشران حمایت می‌کند

گروه فرهنگی ــ معاون استاندار لرستان با بیان این‌که گرانی کاغذ، موجب ایجاد دغدغه برای فعالان عرصه کتاب شده است، اظهارکرد: آن‌ چیزی که برای انسان از ماندگاری بیشتری برخوردار است کتاب کاغذی است و دولت با تمام توان از ناشران و فعالان عرصه کتاب حمایت می‌کند.

گرانی کاغذ؛ دغدغه فعالان عرصه کتاب/ دولت از ناشران حمایت می‌کندبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان امروز پنجشنبه، سی‌ام آبان در آیین تجلیل از خادمان نشر استان لرستان با تاکید بر توجه ویژه مردم به کیفیت کتاب‌های انتشار یافته، گفت: ناشران بهترین تضمین کننده کیفیت موضوعی کتاب هستند.

وی با بیان این‌که اهمیت علم بر کسی پوشیده نیست و قاعدتاً انتقال علم هم نیازمند به ابزار و امکاناتی است که باید هم به آن پرداخته شود و هم مورد توجه ویژه قرار گیرد، افزود: آگاهی‌بخشی به انسان‌ها و انتقال فرهنگ‌ها در گرو  قلم ‌زدن، تحلیل کردن و اقداماتی است که همه در سایه کتاب متصور است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار لرستان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بارها در خلال بازدید از نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب بر اهمیت نشر و کتاب و نقش آن در رشد جامعه و همچنین جایگاه ویژه ناشران در کیفیت بخشیدن به موضوع کتاب‌ها تاکید فرموده اند که باید به‌طور جدی مدنظر قرار گیرد.

ثمینی با اشاره به این‌که موضوعاتی از جمله گرانی کاغذ، موجب ایجاد دغدغه برای فعالان عرصه کتاب شده است، اظهارکرد: گرچه عده‌ای معتقدند امروزه و به‌واسطه تکنولوژی‌های جدید و فضای مجازی، تمایل به کتاب‌های کاغذی کاهش یافته اما باید گفت آن‌ چیزی که برای انسان از ماندگاری بیشتری برخوردار است کتاب کاغذی است و دولت با تمام توان از ناشران و فعالان عرصه کتاب حمایت کرده و می‌کند.

انتهای پیام
captcha