ثبت‌نام مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد خرم‎آباد آغاز می‌شود
کد خبر: 3858092
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
۲ آذر؛

ثبت‌نام مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد خرم‎آباد آغاز می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد خرم‎آباد از آغاز ثبت‌نام بیست‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت در این واحد دانشگاهی خبر داد.

2 آذر؛ آغاز ثبت‌نام مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد خرم‎آبادزهرا حسنوند، مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‎آباد در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، از آغاز ثبت‌نام بیست‌وپنجمین دوره مسابقات قرآن و عترت ویژه دانشجویان و اساتید این واحد دانشگاهی از دوم آذرماه امسال خبر داد.

وی با بیان این‌که ثبت‌نام مسابقات کتبی تحت عنوان کتابخوانی قرآن و عترت از دوم آذرماه جاری آغاز می‌شود، افزود: رشته‌های این مسابقات که ویژه اساتید و دانشجویان برگزار می‌شود شامل رشته‌های دانشجویان نماز، نهج‌البلاغه، احکام، ترجمه قرآن به زبان انگلیسی، ترجمه و تفسیر قرآن، حفظ و ترجمه زیارت عاشورا و جامعه کبیره، سبک زندگی اسلامی، زندگانی پیامبر(ص) و صحیفه سجادیه است و رشته‌های ویژه اساتید نیز شامل ترجمه و تفسیر قرآن سوره مبارکه «زمر» و زندگانی ۱۴ معصوم(ع) است و رشته‌های ویژه دانشجویان سماء نیز تدبر در آیات و روایات است.

حسنوند اضافه کرد: دانشجویان می‌توانند در قالب رشته‌های حفظ جزء ۳۰، حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ۲۵ جزء، حفظ کل، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق، اذان، دعاخوانی و تواشیح ویژه آقایان، اساتید در رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۵ جزء، حفظ کل، قرائت قرآن، قرائت ترتیل و کارکنان نیز در رشته‌های حفظ ۵ جزء، حفظ ۱۰ جزء، قرائت قرآن و قرائت ترتیل با یکدیگر رقابت ‌کنند.

وی زمان انجام آزمون مسابقات رشته‌های کتبی را اواسط آذرماه امسال اعلام کرد و افزود: زمان برگزاری آزمون مرحله استانی بخش شفاهی نیز متعاقباً اعلام می‌شود.

مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد خرم‎آباد یادآور شد: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات می‎توانند با مراجعه به سایت دانشگاه و یا دفتر کانون قرآن و عترت برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی در بخشی از سخنانش از اجرای طرح «دوشنبه‌های قرآنی» در این دانشگاه خبر داد و گفت: این طرح قرآنی به‌همت کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‎آباد برگزار می‏‌شود.

وی گفت: این برنامه طی روزهای دوشنبه هر هفته در قالب کرسی تلاوت قرآن، محافل انس با قرآن و جلسات نفسیر قرآن در سطح خوابگاه‌های دانشجویی و یا مسجد دانشگاه با حضور اساتید و دانشجویان و فعالان قرآنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد برگزار می‎شود.

انتهای پیام
captcha