اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در مساجد محوری لرستان
کد خبر: 3858055
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۳

اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در مساجد محوری لرستان

گروه فرهنگی ــ مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد لرستان از اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در مساجد محوری شهری و روستایی استان خبر داد.

اجرای طرح «شنبه‌های کتاب» در مساجد محوری لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌ نقل‌ از دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان، محمد ابدالی‌پور، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان، از اجرای طرح سراسری «شنبه‌های کتاب» در مساجد محوری شهری و روستایی خبر داد و گفت: این طرح به‌همت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اجرا می‌‏شود.

وی پویش مردمی نذر کتاب شامل پنج بخش جمع‌آوری کتاب‌های فرسوده و بلااستفاده از مساجد و منازل، طرح اهدای کتاب به کتابخانه‌های روستایی و مناطق محروم، نذر کتاب در گردش، کوله‌پشتی کتاب (تبادل کتاب به‌صورت خانه به خانه) و آدینه کتاب (معرفی کتاب در نمازخانه) را از برنامه‌های کتابخانه‌های مساجد طی امسال برشمرد.

ابدالی‎پور افتتاح کتابخانه مساجد، اهدای جوایز برندگان مسابقه سراسری کتابخوانی حماسه حسینی، برگزاری دوره‌های آموزشی کتابداران و بازدید گروهی از نمایشگاه‌های کتاب را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد اعلام کرد.

وی بازدید کتابداران از کتابخانه‌های نمونه مساجد استان، تقدیر از کتابداران نمونه کتابخانه‌های مساجد و نویسندگان کتاب در حوزه مسجد و اجرای طرح تبادل کتاب بین کتابخانه‌های مساجد با محوریت دبیرخانه استان را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان عنوان کرد.

ابدالی‌پور با بیان این‌که راه‌اندازی نهضت مطالعه مفید با رویکرد معرفی کتاب‌های مفید از طریق پیامک، فضای مجازی و کتابخانه مساجد از دیگر برنامه‌های تدوین شده در هفته کتاب ویژه مساجد استان است، افزود: اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی اعم‌ از حضور کتابداران در گلزار شهدا، شرکت در نماز جماعت، دیدار با اهل قلم، دیدار با ائمه جمعه شهرستان‌ها و ارسال پیامک‌های تبلیغی با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد در طول هفته کتاب است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد لرستان، معرفی کتابخانه‌های مساجد موفق و الگو، برپایی مسابقه کتاب‌خوانی، معرفی مروجان کتاب‌خوانی، شرکت در جشنواره روستاهای دوستدار کتاب و مستندسازی از فعالیت‌ها از دیگر برنامه‌های تدوین شده برای هفته کتاب ویژه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد و کتابخانه‌های مساجد است.

انتهای پیام
captcha