شناسایی ۴ منطقه آسیب‎پذیر اجتماعی در بروجرد/ استقرار مبلّغ در این مناطق
کد خبر: 3858032
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷

شناسایی ۴ منطقه آسیب‎پذیر اجتماعی در بروجرد/ استقرار مبلّغ در این مناطق

گروه اجتماعی ــ رئیس تبلیغات اسلامی بروجرد با اشاره به شناسایی چهار منطقه بروجرد به‌عنوان مناطق آسیب‌پذیر اجتماعی، گفت: چهار مبلغ روحانی همراه با خانواده به مدت سه سال متوالی در این مناطق مستقر خواهند شد.

شناسایی 4 محله آسیب‎پذیر اجتماعی در بروجرد/استقرار مبلّغ در این مناطقبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام صادق جعفرپور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بروجرد عصر دوشنبه، بیست و هفتم آبان‌ماه در نشست شورای فرهنگ عمومی بروجرد، با بیان این‌که چهار منطقه از شهرستان به‌عنوان مناطق آسیب‌پذیر بروجرد شناسایی شده است، افزود: این چهار منطقه شامل دره غریب، چمران، قاآنی و ابراهیم‌آباد است که از مناطق آسیب‌پذیر اجتماعی هستند.

وی اضافه کرد: با موافقت و از طریق استان، چهار مبلغ روحانی همراه با خانواده به مدت سه سال متوالی در این مناطق مستقر خواهند شد.

جعفرپور گفت: این روحانیان در راستای آسیب اجتماعی مانند طلاق در خانواده‌ها و تحولات اجتماعی ناشی از پدیده طلاق شفاف‌سازی خواهند کرد.

راه‌اندازی تولیدی لباس اسلامی در بروجرد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌علی حسینی، امام جمعه بروجرد نیز در این نشست با اشاره به افزایش قیمت بنزین، گفت: باید تصمیماتی اتخاذ شود تا افزایش قیمت بنزین باعث گرانی کالاهای دیگر نشود و نظارت جدی بر بازار صورت گیرد.

وی با اشاره به فعالیت گروه آمران به معروف و ناهیان از منکر، بیان کرد: این گروه دو روز در طی هفته در سطح شهر به امر به معروف و نهی از منکر می‌پردازند.

امام‌ جمعه بروجرد با بیان این‌که این افراد باادب و محبت امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، ادامه داد: تاکنون گزارشی از برخورد و مقابله با این افراد گزارش نشده است. در راستای ترویج عفاف و حجاب یک تولیدی لباس اسلامی در شهرستان بروجرد در حال راه‌اندازی بوده که به‌زودی افتتاح می‌شود.

حسینی با بیان این‌که راه‌اندازی این تولیدی بسیار اقدام خوبی است و باید نظارت جدی بر پوشش فروشندگان بانو در واحدهای صنفی صورت گیرد، ادامه داد: در مجالس ترحیم نیز باید وعده ناهار و شام حذف شود و در این راستا باید کارهای فرهنگی صورت گیرد.

سگ‌گردانی در شأن فرهنگ مردم بروجرد نیست

همچنین، بیاتی، عضو شورای اسلامی شهر بروجرد در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بروجرد، با بیان این‌که سگ‌گردانی در شأن فرهنگ مردم بروجرد نیست، اظهار کرد: در برخی از خودروها افراد اقدام به حمل سگ می‌کنند یا با خود در خیابان سگ دارند که باید در این راستا کار فرهنگی صورت گیرد.

وی با بیان این‌که در برخی از مجالس و تالارهای عروسی شرب خمر صورت می‌گیرد که باید با این موضوع برخورد شود، افزود: در این راستا برخورد ایجابی مؤثر خواهد بود و از سوی دستگاه‌های فرهنگی باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد.

بیاتی با اشاره به افزایش قیمت بنزین، گفت: اگر شهروندان هرگونه افزایش قیمت در کرایه‌های حمل‌ونقل مشاهده کردند می‌توانند آن‌را به شورای اسلامی شهر و شهرداری گزارش دهند.

انتهای پیام
captcha