بارش برف در الیگودرز راه ارتباطی ۲۴۰ روستا را قطع کرد
کد خبر: 3857916
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

بارش برف در الیگودرز راه ارتباطی ۲۴۰ روستا را قطع کرد

گروه اجتماعی ــ بارش برف در الیگودرز علاوه‌بر قطع راه ارتباطی ۲۴۰ روستا، مدارس همه مقاطع تحصیلی این شهرستان را تعطیل کرد.

بارش برف در الیگودرز راه ارتباطی 240 روستا را قطع کردبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌دلیل بارش سنگین برف در شهرستان الیگودرز که از شامگاه یک‎شنبه، بیست و ششم آبان آغاز شده، راه ارتباطی 240 روستا در بخش‌های ززو ماهرو و ذلقی به‌طور کامل با مرکز شهرستان الیگودرز مسدود شده است. همچنین برق ساکنان بخش‌های ذلقی و ززو ماهرو هم در شهرستان الیگودرز قطع است.

بنا بر این گزارش، به‌علت بارش شدید برف و پدیده سرما و یخبندان مدارس صبح و بعد از ظهر شهرستان الیگودرز در همه مقاطع تحصیلی امروز تعطیل شدند.

مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه هم در شهرستان ازنا صبح و بعد از ظهر تعطیل شدند. همچنین فعالیت آموزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی شهرستان الیگودرز هم با دو ساعت تأخیر شروع شد.

توزیع بسته‌های 72 ساعته و نان در بین خانوارهای عشایری گرفتار در برف

صارم رضایی، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان نیز در جمع خبرنگاران، با اشاره به بارش برف در شهرستان‌های ازنا و الیگودرز، گفت: باتوجه به شدت بارش‌ها در الیگودرز و بسته شدن راه‌ها، بیشتر اقدامات ما در این شهرستان‌ها متمرکز شده‌ است.

وی با بیان این‌که خانواده‌های عشایری یکی‌از روستای بخش بربرود غربی، در برف گیر کرده بودند که توسط نیروهای ما نجات پیدا کردند، تصریح کرد: رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان الیگودرز را بسیج کرده‌ایم و تیم واکنش سریع امداد و نجات کوهستان نیز فعال شده تا به مردم خدمت‌رسانی سریع صورت گیرد.

رضایی ادامه داد: راه دسترسی به پنج خانوار عشایری قطع شده‌ بود که به همت نیروهای هلال احمر راه دسترسی باز شد و این خانواده‌ها انتقال داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از توزیع پتو، بسته‌های غذایی، نایلون، بسته‌های 72 ساعته و نان در بین خانوارهای عشایری گرفتار در برف خبر داد و گفت: به‌کمک نیروهای هلال احمر 700 رأس دام که در معرض تلف شدن در برف بودند، به جای امن انتقال داده شدند.

وی با بیان این‌که در شهرستان الیگودرز آماده‌باش کامل اعلام کرده‌ایم، تصریح کرد: با توجه به این‌که برودت هوا را داریم و شرایط خاص آب و هوایی در این مناطق حاکم شده‌است، نیروهای ما در حالت آماده‌باش هستند تا به محض نیاز به خدمات پوشش‌دهی لازم صورت گیرد.

رضایی ادامه داد: همچنین در گردنه «گله بادوش» الیگودرز چون راه دسترسی نبوده همکاران ما مستقر شده‌اند و در حال خدمات‌رسانی هستند.

انتهای پیام
captcha