سفر وزیر جهاد کشاورزی به لرستان
کد خبر: 3857124
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۵

سفر وزیر جهاد کشاورزی به لرستان

گروه اجتماعی ـ امروز، ۲۳ آبان در سفر محمود حجتی به لرستان چند طرح کشاورزی بازدید و افتتاح می‌شود.

سفر وزیر جهاد کشاورزی به لرستانگزارش ایکنا از لرستان، محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی امروز پنج‌شنبه بیست و سوم آبان با هدف بازدید از سه طرح تولیدی، کشاورزی و افتتاح یک طرح دیگر وارد لرستان می‌شود.

محمود حجتی در این سفر ضمن بازدید از طرح‌های توسعه باغات در اراضی شیب‌دار دورود، شبکه آبیاری تحت فشار کلکله ازنا و طرح گاوداری پگاه الیگودرز، مجتمع تکثیر تخم چشم زده ماهیان سرد آبی الیگودرز  با ظرفیت ۳۰ میلیون قطعه را افتتاح خواهد کرد. 

نهاده‌ها به‌صورت یارانه‌ای در اختیار کشاورزان سیل‌زده قرار می‌گیرد

وزیر جهاد کشاورزی، در بدو ورود به لرستان در جمع خبرنگاران در خصوص پرداخت خسارت سیل به کشاورزان استان لرستان، اظهارکرد: در همان هفته اول وقوع سیل میزان خسارت را به دولت اعلام کردیم و حساب‌ها تصویب و پول هم ارسال شد.

وی با بیان این‌که در بحث برآورد خسارات، پژوهشگاه فضایی استان و ستاد حوادث مرکز و استان سبب  تاخیر در پرداخت‌ها شد، ادامه داد: براساس گزارشی که اعلام شده تاکنون ۵۰ درصد خسارات به سه استان گلستان، خوزستان و لرستان پرداخت شده و مابقی نیز پرداخت خواهد شد.

وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: تسهیلات بلاعوض در حال پرداخت است و امیدواریم تا قبل از پایان آبان‌ماه با توجه به کارهایی که انجام شده این تسهیلات  به‌طور کامل پرداخت شود.

حجتی در پاسخ به این سوال که کشاورزان لرستانی توانایی خرید نهاده ندارند، گفت: نهاده‌های کشاورزی به‌صورت بذر و کود یارانه‌ای در اختیار کشاورزان سیل‌زده قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha