استفاده از ظرفیت دانشگاهیان در حوزه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی
کد خبر: 3857122
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۸

استفاده از ظرفیت دانشگاهیان در حوزه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی

گروه اقتصاد ـ مشاور وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که دانشگاهیان در پیشبرد پروژه‌ها تاثیرگذار هستند، گفت: در حوزه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت دانشگاهیان و دانشجویان بهره برد.

استفاده از ظرفیت دانشگاهیان در حوزه پروژه‌های اقتصاد مقاومتیبه گزارش ایکنا از لرستان، مرتضی باقری، مشاور و دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در جلسه اقتصاد مقاومتی لرستان که چهارشنبه، بیست و دوم آبان در استانداری لرستان برگزار شد، با بیان این‌که پیگیری تکمیل پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در لرستان به وزیر راه و شهرسازی واگذار شده است که بر این اساس سریعاً دبیرخانه در ستاد وزارتخانه تشکیل شد، اظهارکرد: در لیست پروژه‌هایی که در سامانه نیپا ثبت شده‌اند پروژه‌های راه و شهرسازی لحاظ نشده است.

وی با بیان این‌که پروژه راه‌آهن خرم‌آباد ـ بروجرد ـ دورود ـ اندیمشک دارای ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی است اما برخی از پروژه‌های جاده‌ای دارای این ویژگی‌ها نیستند، گفت: لیست طرح‌ها را بدون جزئیات دریافت کردیم.

باقری ادامه داد: در برخی استان‌ها، مبدا و مقصد یک پروژه ریلی و جاده‌ای تعریف شده که در این مقطع نمی‌توان این دو را با هم رسیدگی کرد.

وی با بیان این‌که پروژه‌هایی که در لرستان دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند با حمایت سازمان برنامه و بودجه می‌توانیم آن‌ها را به اتمام برسانیم و ما نیز در وزارتخانه شخصاً پیگیری خواهیم کرد بر درگیر کردن دانشگاهیان در حوزه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی استان تاکید کرد.

باقری با بیان این‌که دانشگاهیان در پیشبرد پروژه‌ها تاثیرگذار هستند، افزود: در حوزه پروژه‌های اقتصاد مقاومتی باید از ظرفیت دانشگاهیان و دانشجویان بهره برد چراکه با درگیر کردن این قشر یک پله پروژه‌ها جلوتر خواهند رفت.

وی بر برنامه‌ریزی دقیق در انجام پروژه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: برنامه به‌گونه‌ای باشد که در پایان سال گزارشی را به وزیر اعلام کنیم و بگوییم در چه نقطه‌ای بودیم و به کجا رسیده‌ایم.

 

انتهای پیام
captcha