دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌های خود را با حضور جوانان تدوین کنند
کد خبر: 3857119
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۱

دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌های خود را با حضور جوانان تدوین کنند

گروه فرهنگی ـ معاون استاندار لرستان با اشاره به این‌که دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باید فعالیت‌های خود را با حضور جوانان تدوین کنند، اظهار کرد: باید تصمیم‌سازی‌ها برای جوانان براساس صحبت‌ها و تصمیم‌سازی‌های خودشان باشد.

دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی فعالیت‌های خود را با حضور جوانان تدوین کنندبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان  چهارشنبه، بیست و دوم آبان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در استانداری لرستان برگزار شد، اظهارکرد: مبحث جوانان باید از این حالت‌های شعارزدگی فاصله بگیرد که تا حدودی این‌کار انجام شده است.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اعتماد به جوانان، ادامه داد: همان‌طور که مقام معظم رهبری در بیانیه «گام دوم انقلاب» تکیه بر جوانان را اصل دانسته‌اند، بنابراین جوانان باید مورد تأکید و تکریم مسئولان باشند به این معنی که دقت خود را بیشتر کرده و بیشتر به این موضوعات بپردازیم.

ثمینی با بیان این‌که ما باید شیوه‌های بهتری را در جهت بها دادن به جوانان در رفع مشکلات جوانان داشته باشیم، عنوان کرد: این مشکلات مقدماتی داشته که در جامعه ما اپیدمی دارد که باید این بخش را به‌طور عمومی برطرف کنیم.

معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان با تأکید بر این‌که سلامت جوانان از نظر روحی، روانی و جسمی مستلزم آموزش دادن، اطلاع‌رسانی و درک جوانان است، عنوان کرد: ما باید در زمینه تسهیل‌سازی برای رفع مشکلات جوانان کار کنیم.

وی ادامه داد: شاید جوانان ما به‌طور خاص مشکل اشتغال را داشته باشند اما این بحث مقدمه‌ای دارد،   این‌که ما در جامعه کمتر به فرهنگ کار پرداخته‌ایم که خیلی مسئله مهمی است.

ثمینی با اشاره به این‌که باید بررسی کنیم که چند درصد از جوانان ما بعد از فارغ‌التحصیلی در مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی خود مشغول به فعالیت می‌شوند، بیان کرد: در حال حاضر یک رویه اشتباه به وجود آمده که جوانان ما هنوز فارغ‌التحصیل نشده‌ دنبال کار اداری و دولتی می‌گردند.

معاون استاندار لرستان با تأکید بر این‌که باید به فرهنگ کار توجه ویژه داشته باشیم و در این زمینه رسانه‌های می‌توانند نقش اساسی ایفا کنند، ادامه داد: برای ایجاد فرصت‌های اشتغال در استان الزاماً باید در جهت توسعه حرکت کنیم که زیرساخت‌های آن تا حدودی فراهم است و بقیه زیرساخت‌ها را ما به‌عنوان دولت باید ایجاد و از طرف دیگر نیز باید زمینه را برای حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران  فراهم کنیم. 

ثمینی تأکید کرد: تا بخش خصوصی در امر سرمایه‌گذاری فعال نشود معضل بیکاری به‌طور کامل برطرف نخواهد شد، بنابراین تمام دستگاه‌های اجرایی تکلیف دارند با بخش خصوصی همکاری کامل را داشته باشند.

معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با اشاره به این‌که ازدواج جوانان یک اصل است، عنوان کرد: تمام این موضوعات به‌هم‌پیوسته هستند، بنابراین ما باید مقداری گام‌های خود را بیش از گذشته عملی‌تر کنیم.

وی تصریح کرد: باید بین مجموعه جوانان و شورای ساماندهی جوانان ارتباط عملی‌تری وجود داشته باشد بنابراین لازم است که سمن‌ها و نمایندگان جوانان در این جلسات حضور داشته باشند.

ثمینی با اشاره به این‌که دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی باید فعالیت‌های خود را با حضور جوانان تدوین کنند، عنوان کرد: باید تصمیم‌سازی‌ها برای جوانان براساس صحبت‌ها و تصمیم‌سازی‌های خودشان باشد.

انتهای پیام
captcha