آغاز به‌کار جشنواره استانی تئاتر لرستان
کد خبر: 3856786
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۲

آغاز به‌کار جشنواره استانی تئاتر لرستان

گروه فرهنگی ــ سی‌ویکمین جشنواره تئاتر استانی لرستان در الیگودرز آغاز به‌کار کرد.

آغاز به‌کار جشنواره استانی تئاتر لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، سی‌و‌یکمین جشنواره تئاتر استانی لرستان امروز چهارشنبه، بیست و دوم آبان، به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان الیگودرز در تالار کمال مجتمع فرهنگی ـ هنری سیمرغ این شهرستان آغاز به‌کار کرد.

برای حضور در این جشنواره نمایش‌های متعددی از شهرستان‌های استان لرستان داوطلب شدند که پس‌از بازبینی، هشت نمایش به بخش مسابقه جشنواره راه یافتند‌.

بنابر این گزارش، نمایش‌های «آقالیلا» به نویسندگی مهرداد کوروش‌نیا و کارگردانی نازنین مهاجرحسینی، «برجک شماره ۳۷» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی غلام‌عباس گودرزی و «مرده‌شور» به نویسندگی مهرداد رایانی مخصوص و کارگردانی هبت‌اله یگانه از شهرستان بروجرد، نمایش‌های «پرسه‌های موازی» به نویسندگی پیام لاریان و کارگردانی احمد احسان‌پور و «اسمز» (اقتباس از نمایش بازرس گوگول) به کارگردانی پویا حسنوند از شهرستان خرم‌آباد، نمایش «قزلحصار» به نویسندگی و کارگردانی امین ابراهیمی از شهرستان کوهدشت، نمایش «جامی که عقل بر زمین می‌زندش» به نویسندگی و کارگردانی شهاب ولیخانی چگنی از شهرستان دورود و نمایش «گُل‌های پارچه‌ای» (اقتباس از نمایش پیک‌نیک در میدان جنگ) بازنویسی سایه موسوی و کارگردانی نجف شکری از شهرستان دلفان به مرحله مسابقه جشنواره راه یافتند.

این جشنواره از ۲۲ الی ۲۳ آبان‌ماه در شهرستان الیگودرز با هدف گزینش آثار برجسته و برتر هنرمندان استان برای حضور در مجامع و رویدادهای معتبر تئاتری کشور به‌ویژه جشنواره منطقه‌ای و جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به‌عنوان آئینه تمام‌نمای فعالیت‌های نمایشی استان لرستان برگزار می‌شود.

کشف و شناسایی استعدادهای مؤثر در پیشرفت تئاتر استان، حمایت از گروه‌های نمایشی در تولید آثار ارزشمند و اجرای عمومی در سطح استان، تعامل و هم‌فکری بین هنرمندان جوان و پیشکسوت تئاتر لرستان و رسیدن به اصل «تئاتر برای همه و تئاتر برای دوستی» از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

این جشنواره به‌همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان و با همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان در شهرستان الیگودرز برگزار می‌شود.

«پرسه‌های موازی»؛ آغازگر جشنواره تتاتر لرستان

اولین روز سی‌ویکمین  جشنواره تئاتر استان لرستان در الیگودرز، با نمایش «پرسه‌های موازی» از خرم‌آباد» نوشته پیام لاريان به کارگردانی احمد احسان‌پورو با بازی کاوه اسدی و احمد احسان‌پور الهام احمدی از خرم‌آباد کلید خورد

نمایش پرسه‌های موازی روایت زندگی سه جوان را روایت می‌کند که هر کدام به‌دلیل مشکلات زندگی خویش دچار اختلالات روانی شده‌اند و تصمیم دارند به‌طور دسته‌جمعی خودکشی کنند که....

در ادامه جلسه نقد و بررسی این نمایش در سالن جلسات مجتمع فرهنگی هنری سیمرغ برگزار می‎شود.

انتهای پیام
captcha