اجرای 23 برنامه فرهنگی با محوریت کتاب در لرستان
کد خبر: 3856670
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

اجرای 23 برنامه فرهنگی با محوریت کتاب در لرستان

گروه فرهنگی ـ مدیرکل ارشاد لرستان از اجرای 23 برنامه فرهنگی با محوریت کتاب هم‌زمان با بیست و هفتمین دوره هفته کتاب، در سطح استان خبرداد.

اجرای 23 برنامه فرهنگی با محوریت کتاببه گزارش ایکنا از لرستان، احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان امروز، بیست‌ویکم آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: اصلی‌ترین برنامه این هفته، آیین تجلیل از فعالان کتاب و نشر استان خواهد بود که با حضور نویسندگان، ناشران، مترجمان و دست‌اندرکاران چاپ و عرضه کتاب استان، در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین دیدار نویسندگان، مولفین، مترجمان و فعالان عرصه کتاب استان با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد دیگر برنامه‌ای است که هم‌زمان با بیست و هفتمین هفته کتاب در لرستان برگزار می‌شود.

فتایی اضافه کرد: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب شهرستانی، دیدار با پیشکسوتان حوزه کتاب استان، بازدید از کتابفروشی‌ها و کتابسراهای مهم مرکز استان، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های نقد و بررسی کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی، برگزاری نمایشگاه کتاب، به صدا در آمدن زنگ مطالعه و برگزاری مسابقه انشاء‌نویسی با موضوع کتاب در مدارس و آموزشگاه‌ها از دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، سپس به سایر برنامه‌های بیست و هفتمین دوره هفته کتاب در لرستان اشاره کرد و گفت: برگزاری ایستگاه نقاشی، اهداء کتاب به مراکز فرهنگی، بازدید از کتابخانه‌های عمومی استان، رونمایی از تازه‌های نشر، برگزاری مراسم عصری با شعر و مسابقه کاریکاتور با موضوع کتاب، معرفی کتاب‌های مولفین استان از طریق صدا و سیمای استان، برگزاری همایش پیاده‌روی، برگزاری مسابقه قصه‌نویسی، بازدید از انتشارات استانی و اجرای برنامه‌های فرهنگی در کانون‌های مساجد استان، رئوس دیگر برنامه‌های طراحی شده برای بیست و هفتمین هفته کتاب در استان است.

فتایی اضافه کرد: برگزاری جشن بزرگ «بهار مهربانی» با مشارکت برخی دستگاه‌های فرهنگی استان نیز دیگر برنامه‌ای است که به‌مناسبت این هفته و تقارن آن با هفته وحدت با حضور عموم مردم و در یکی‌از بوستان‌های شهر خرم‌آباد به اجرا در خواهد آمد.

انتهای پیام
captcha