ابراز محبت؛ کلید اعتماد خانواده
کد خبر: 3856657
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸

ابراز محبت؛ کلید اعتماد خانواده

گروه اجتماعی ــ امام جمعه اشترینان، ابراز محبت و عطوفت را کلید اعتماد بین اعضای خانواده دانست و گفت: مشاجره در خانواده‌ها باید به‌طور عاقلانه و عادلانه حل شود.

ابراز محبت؛ کلید اعتماد خانوادهحجت‌الاسلام حیدر خلج، امام جمعه اشترینان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، مسئولیت‌پذیری تمام اعضای خانواده را یکی‌ از شرایط استحکام در خانواده‌ها برشمرد و افزود: قرآن‌کریم به ما دستور می‌دهد که هم خودتان با تقوا باشید و هم خانواده را به سمت تقوا دعوت کنید.

وی با تأکید بر لزوم مسئولیت‌پذیری تمام اعضای خانواده در تمام ابعاد تربیتی، اقتصادی و فرهنگی، اضافه کرد: نکته دیگری که موجب استحکام و قوام خانواده می‌شود رعایت حقوق متقابل تمام اعضای خانواده است که ازجمله آن‌ها حقوق زن نسبت به مرد، حقوق والدین نسبت به فرزندان و حقوق فرزندان نسبت به والدین است.

حجت‌الاسلام خلج با یادآوری این مطلب که نکته‌ای که باعث استحکام خانواده‌ها شده و از اهمیت وافری برخوردار است ایجاد امنیت روانی و روحی در تمام اعضای خانواده است، بیان کرد: اختلافات و مشاجرات بین خانواده‌ها باید به‌صورت عاقلانه و عادلانه حل شود.

امام جمعه اشترینان بهترین راه‌حل اختلافات و مشاجرات بین خانواده‌ها را مشاوره و هم‌فکری دانست و اضافه کرد: مرد به‌عنوان مدیر یک خانواده نقش مهم مدیریتی دارد و باید در حل اختلاف بین اعضای خانواده و افزایش استحکام آن نقش‌آفرین باشد.

طلاق؛ آخرین راه‌حل جدایی عادلانه

وی طلاق را آخرین راه‌حل جدایی عادلانه بین زن و مرد دانست و با تأکید بر لزوم محبت در آن به نقش عطوفت در خانواده اشاره کرد و افزود: اعتماد بین والدین از طریق محبت به دست می‌آید؛ به‌عبارت دیگر محبت کلید اعتماد اعضای خانواده است.

خلج در خصوص آثار محبت در خانواده‌ها اظهار کرد: رحمت الهی بر خانواده با محبت است به‌طوری‌که اولین اثر محبت در خانواده رحمت الهی به حساب می‌آید.

امام جمعه اشترینان با بیان این‌که اسلام تأکید بر محبت و عطوفت بین اعضای خانواده دارد، افزود: در حدیثی از امام معصوم آمده است زن و مرد تا زمانی‌که دست در دست هم دارند گناهان‌شان از لابلای انگشتان‌شان خارج می‌شود.

وی احسان و احترام به والدین را از طریق محبت موجب عاقبت به خیری انسان‌ها دانست و افزود: در آیات قرآن بر احسان به والدین تأکید شده است چنان‌که در حدیثی آمده است که حتی نگاه به والدین هم عبادت به حساب می‌آید کمااینکه در خصوص احسان به پدر و مادر احسان به مادر از جایگاه ویژه‌تری از دیدگاه اسلام برخوردار است.

خلج با اشاره به این‌که توجه و احترام به والدين امری است كه هم عقل و هم شرع آن‌را مهم می‌داند، گفت: نه تنها در اسلام بلکه در سایر ادیان بر احترام و تکریم والدین تأکید شده است؛ بدین معنا که احترام به والدین امری انسانی است.

انتهای پیام
captcha