۱۵ بقعه متبرکه لرستان؛ میزبان جشن‌های هفته وحدت
کد خبر: 3856562
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴

۱۵ بقعه متبرکه لرستان؛ میزبان جشن‌های هفته وحدت

گروه فرهنگی ــ معاون فرهنگی اوقاف لرستان از برگزاری جشن‌های ویژه هفته وحدت در پانزده بقعه متبرکه استان خبر داد.

15 بقعه متبرکه لرستان؛ میزبان جشن‌های هفته وحدتحجت‌الاسلام محمدجواد عباس‌زاده، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم(ص) و آغاز هفته وحدت، از برگزاری جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) در امامزاده‌های شاخص استان خبر داد.

وی با بیان این‌که برنامه‌های هفته وحدت با محوریت انسجام و همبستگی مسلمانان جهان برای مقابله با توطئه‌های دشمنان اسلام برگزار می‌شود، افزود: در این راستا پانزده امامزاده و بقعه متبرکه در لرستان میزبان برگزاری جشن‌های ویژه هفته وحدت هستند و در سایر امامزادگان نیز برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی برای زائران برگزار می‌شود.

عباس‌زاده در ادامه از ثبت 56 موقوفه از ابتدای امسال تاکنون در لرستان خبر داد و گفت: میزان سهمیه وقف در  استان تا پایان امسال ۵۰ مورد اعلام شده بود که ثبت 56 وقف تاکنون، نشان از همت واقفان خیراندیش به سنت حسنه وقف دارد.

وی با اشاره به این‌که اکثر موقوفات ثبت شده در استان لرستان موقوفات انتفاعی است، اضافه کرد: از تعداد 56 مورد وقف ثبت شده سال‌جاری تنها پنج مورد منفعتی و درآمدزا برای حل مسائل و مشکلات اجتماعی است.

معاون اداره‌کل اوقاف لرستان، بیشترین وقف را در حوزه مساجد و حسینیه‌ها برشمرد و افزود: امید می‌رود با همت مبلغان و فعالان رسانه‌ای وقف‌های متناسب با نیاز جامعه به‌ویژه وقف‌های حوزوی و قرآنی نیز به ثبت برسد.

حجت‌الاسلام عباس‌زاده بر فرهنگ‌سازی و تبلیغ وقف مشارکتی در شهرها و مناطق مختلف تأکید کرد و گفت: باید با فرهنگ‌سازی و تبیین آثار وقف مشارکتی واقفان را به‌صورت دسته‌جمعی در حد وسع مالی و معنوی برای موقوفات مشارکتی ترغیب کنیم.

انتهای پیام
captcha