هفته وحدت؛ نماد تحکیم پیوند مسلمانان با یکدیگر
کد خبر: 3856534
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸

هفته وحدت؛ نماد تحکیم پیوند مسلمانان با یکدیگر

گروه فرهنگی ــ هفته وحدت نماد گره خوردن و تحکیم پیوند مسلمانان با یکدیگر است و بزرگداشت آن توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

هفته وحدت؛ نماد گره خوردن و تحکیم پیوند مسلمانان با یکدیگربه گزارش ایکنا از لرستان، با توجه به دوراندیشی امام خمینی(ره)، از ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول هفته وحدت نام‌گذاری شده است. یکی‌از دلایل نام‌گذاری هفته وحدت توسط امام(ره) با هم بودن مسلمانان زیر چتر اسلام است؛ چراکه اسلام کامل‌ترین دین است و همه باید زیر چتر آن جمع شوند و وحدت میان اهل سنت و تشیع همچنان پایدار باشد.

دوراندیشی امام(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری نتیجه بسیار مطلوبی را به همراه داشت، در اربعین امام حسین(ع) همه افراد در کنار هم و در کربلا گردهم آمدند و اجتماع عظیمی را خلق کردند که یکی‌ از آثار آن، وحدت بین مذاهب مختلف است.

اتحاد و همبستگی بین مسلمان سبب می‌شود تا دشمنانی‌که با اهداف پوچ قصد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان را دارند، مأیوس شوند، هفته وحدت تحکیم پیوند بین مسلمانان شیعه و سنی است که بزرگداشت آن توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

این وحدت و همدلی سبب ناامیدی و عقب‌نشینی دشمنان می‌شود؛ چراکه هفته وحدت نماد گره خوردن و تحکیم پیوند مسلمانان با یکدیگر است و بزرگداشت آن توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

وجود پیامبراسلام(ص) برای بشریت سراسر رحمت است و خداوند متعال با بعثت آن حضرت، به انسان‌ها منت نهاد و ما باید رفتارهای شایسته نبوی را در خودمان تقویت کنیم تا بتوانیم انقلاب اسلامی را پیش ببریم زیرا انقلاب بر مبنای فرهنگ، اصول و ارزش‌ها بنا نهاده شده و تنها راه تداوم آن حسنات اخلاقی نیکوست.

هفته وحدت؛ بازگوکننده اصلی نیاز مسلمانان

هفته وحدت یادآور اقتدار جهان اسلام و بازگوکننده اصلی نیاز مسلمانان در جهان است و امروز وحدت و اتحاد نیاز اصلی مسلمانان جهان است؛ کمااینکه ریشه همه بدبختی‌ها تفرقه است و دشمن تلاش دارد تا روز به روز میان امت اسلامی تفرقه و جدایی بیندازند تا بهتر بتواند بر آن‌ها سلطه پیدا کند و به منافع خود برسد اما تنها راه بازگرداندن عزت و عظمت مسلمانان وحدت و اتحاد است و مسلمانان می‌توانند با الگو گرفتن از آن حضرت توطئه دشمن در راستای تفرقه و اختلاف را خنثی کنند.

امروزه با توجه به جنگ‌های نیابتی که از جانب استکبار جهانی در زمینه تضعیف وحدت میان مسلمانان انجام می‎گیرد وحدت و اتحاد و انسجام اسلامی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است؛ کمااینکه بالاترین خطر برای انقلاب و نظام تفرقه و اختلاف است و تفرقه و اختلاف، خیانت به نظام، کشور و مردم است و هر کسی در مسیر تفرقه قرار بگیرد فریب خورده شیطان است و در مسیر دشمن حرکت می‌کند.

رسول گرامی اسلام(ص) واقف بود که اگر ‌بین مسلمانان وحدت و انسجام اسلامی باشد آن‌ها در عرصه‌های مختلف پیروز می‌شوند؛ کمااینکه در طول تاریخ شاهد بودیم دامن زدن به اختلاف‌ها و ایجاد تفرقه و چند‌دستگی منجر به شکست مسلمانان در ‌برابر دشمنان شده است.

با توجه به این‌که دشمنان با ایجاد گروه‌های تروریستی و تکفیری به‌دنبال ایجاد تفرقه و اختلاف بین مسلمانان هستند؛ لذا می‎طلبد از فرصت هفته وحدت برای تقویت وحدت بین امت اسلام بهره گرفت و از فرصت هفته وحدت با هوشیاری، عموم مسلمانان برای روشنگری و بصیرت بین مسلمانان بهره گرفته شود.

تعصب‌های بی‌جا؛ از موانع تحقق وحدت

نکته حائز اهمیت این است که امروز پرداختن به تعصب‎های بی‎جای قومی و قبیله‌ای یکی‌از مهم‌ترین موانع تحقق وحدت است و در مقابل اشتراکات مسلمانان حول محور قرآن و پیامبر اکرم(ص) محور وحدت جهان اسلام است و تحقق وحدت بین امت اسلام در واقع مانع اصلی ضربه زدن دشمنان به امت اسلامی و دست‌یابی آن‌ها به اهداف استکباری می‌شود.

یکی‌ از اقداماتی‌که پیامبر اکرم(ص) در مدینه انجام داد عقد اخوت بود که این امر بیانگر مسئله وحدت است، پیامبر اسلام(ص) فرمود مهاجر و انصار و سیاه‌پوست و سفیدپوست با هم عقد اخوت و برادری بستند و این برای همه مسلمانان درس وحدت است و امروز نیز مسلمانان شیعه و سنی با وحدت و اتحاد و برادری می‌توانند ترفندهای دشمنان را خنثی سازند.

هفته وحدت نماد همدلی، اخلاق‌محوری و عظمت مسلمین و برادری شیعه و سنی است و به‌نوعی می‌توان گفت که هفته وحدت نماد پیمان با راه و روش اسلام و خط امام و رهبری است و این هفته را می‌توان نماد از بین رفتن تعصبات و فرقه‌گری‌ها دانست.

هفته وحدت به این معناست که شیعه و سنی باید در مشترکات با هم وحدت و انسجام داشته باشند و جهت زدودن اختلافات و همچنین مقابله با دشمن مشترک یعنی صهیونیست، وهابیت و تکفیری‌ها اقدام کنند.

با پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان اسلام متوجه شدند اگر وحدت که پیام انقلاب اسلامی است بین مسلمانان شکل بگیرد استکبار و صهیونیست با مشکل مواجه خواهند شد؛ لذا با خرج هزینه‌های هنگفت سعی کردند بین شیعه و سنی تفرقه و اختلاف بیندازند تا بتوانند به اهداف پلید خود که همانا تسلط بر کشورهای اسلامی است، دست یابند و همه ما از هر قوم و گروه و قبیله‌ای چه شیعه و چه سنی امروز باید مراقب باشیم با تعصبات بی‎جای خود، یاری‎گر دشمن در ایجاد اختلاف و تفرقه بین امت اسلامی نباشیم.

البته نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است این است که نباید انتظار داشته باشیم اهل سنت شیعه شوند و یا شیعه سنی شوند بلکه باید مسلمانان شیعه و سنی با هم متحد شوند و محوریت این اتحاد نیز قرآن و سنت پیامبراعظم(ص) باشد و همواره نسبت به این قضیه واقف باشیم که اختلافات قومی و مذهبی، نقش وهابیت در تفرقه‌افکنی بین شیعه و سنی، فاصله گرفتن مسلمانان از تعالیم وحی و اختلاف‌افکنی کشورهای استکباری ازجمله اسرائیل، انگلیس و آمریکا از عواملی است که باید جهت جلوگیری از تضعیف وحدت شیعه و سنی مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام
captcha