قرآن اتحاد مسلمانان را تقویت می‎کند
کد خبر: 3856487
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲

قرآن اتحاد مسلمانان را تقویت می‎کند

گروه فرهنگی ــ امام جمعه پلدختر، پیام هفته وحدت را انسجام بین مسلمانان ذکر کرد و گفت: عاملی که می‌تواند اتحاد و انسجام بین امت اسلامی را تقویت کند قرآن است.

انسجام بین مسلمانان؛ پیام هفته وحدت/قرآن اتحاد مسلمین را تقویت می‎کندحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن موسوی، امام جمعه پلدختر در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به نام‌گذاری ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول به نام هفته وحدت، گفت: هفته وحدت آغاز پیوند بین مسلمانان و مظهر تجلی حضور یکپارچه مسلمانان در عرصه‌های مختلف است.

وی با بیان این‌که پیام هفته وحدت، اعتقاد به اصل و مبانی دین مبین اسلام که منشور جاودانه آن قرآن است، اعلام شده است، افزود: منادی شعار وحدت وجود مقدس رسول اکرم(ص) است. همچنین، قرآن‌کریم با آیه 103 آل‎عمران «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا» مسلمانان را به تمسک به وحدت فرا می‌خواند.

حجت‌الاسلام موسوی ادامه داد: نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) با رسالت خود، جمعیت از هم‌گسیخته را جمع و با تقویت قوای اسلام به مقابله با شرک و کفر و بی‌عدالتی پرداخت؛ لذا پیام هفته وحدت انسجام بین مسلمانان است که این وحدت منجر می‌شود به زنده نمودن هویت اسلامی و حریت انسانی و همچنین هوشیاری در قبال مسائل پیچیده دشمنان و شیاطینی که از اسلام کینه به دل دارند.

این کارشناس مذهبی پیرامون عوامل ایجاد وحدت بین مسلمانان به‌ویژه شیعه و سنی، گفت: عاملی که می‌تواند اتحاد و انسجام بین امت اسلامی را تقویت کند قرآن است، همچنین اعتقاد به مبانی و اصول دین اسلام نیز می‌تواند در تقویت وحدت بین جوامع اسلامی مؤثر باشد.

وی با اشاره به نقش وحدت در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران مدیون وحدت بود؛ اگر وحدت بین اقشار مختلف مردم و گروه‌های مبارز وجود نداشت پیروزی اتفاق نمی‌افتاد؛ لذا ضرورت دارد از هرگونه تنش و مسائلی که بوی تفرقه می‌دهد جداً پرهیز شود.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: دشمن به‌دنبال این است که بین صفوف مسلمین شکاف و رخنه ایجاد کند و این سیستم یکپارچه را از هم‌گسسته کند که بهترین عامل برای خنثی کردن توطئه و هدف دشمن این است که وحدت بین شیعه مستحکم و تقویت شود.

حجت‌الاسلام موسوی پیرامون نام‌گذاری هفته وحدت، گفت: ۱۲ ربیع‌الاول به قول اهل سنت سالروز ولادت پیامبراکرم(ص) است و از نظر شیعه نیز ۱۷ ربیع‌الاول تاریخ ولادت پیامبر اکرم(ص) است؛ لذا این فرصت ۱۲ تا ۱۷ ربیع‌الاول که به نام هفته وحدت نام‌گذاری شده است فرصت مناسبی برای نزدیک کردن افکار شیعه و سنی به هم است.

تفرقه؛ بارزترین عامل از هم گسیختگی اتحاد بین مسلمانان

وی در بیان عواملی که باعث از هم گسیختگی اتحاد بین مسلمانان به‌ویژه شیعه و سنی می‌شود، بیان کرد: تفرقه بارزترین عامل است که اتحاد بین مسلمانان را از هم می‌پاشد، نقشه دشمن این است که از طریق جنگ نرم و شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی با شبهاتی که برای شیعه و سنی ایجاد می‌کند بین آن‌ها اختلاف و تفرقه ایجاد کند و وحدت بین آن‌ها را گسسته کند.

امام جمعه پلدختر در بخشی از سخنان خود با اشاره به نقش وحدت در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی، اضافه ‌ کرد: ولایت مطلقه فقیه نماد زیبایی از وحدت و مصداق عینی و حقیقی وحدت و اتفاق‌نظر جامعه اسلامی است.

حجت‌الاسلام موسوی گفت: بهترین راه جهت حفظ وحدت ملت ایران که با نثار خون شهدا به ‌دست آمده این است که همه در زیر چتر ولایت و پیرو ولایت‌فقیه باشند.

انتهای پیام
captcha