شورای سیاست‎گذاری فعالیت‌های مهدوی(عج) لرستان تشکیل شد
کد خبر: 3856211
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸

شورای سیاست‎گذاری فعالیت‌های مهدوی(عج) لرستان تشکیل شد

گروه فرهنگی ــ در اولین نشست شورای سیاست‌گذاری، پشتیبانی و هماهنگی مهدویت لرستان، اعضای این شورا معرفی شدند.

شورای سیاست‎گذاری فعالیت‌های مهدوی(عج) لرستان تشکیل شدبه گزارش ایکنا از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‎فقیه در استان و امام جمعه خرم‎آباد عصر یک‎شنبه، نوزدهم آبان‌ماه در نشست شورای سیاست‌گذاری، پشتیبانی و هماهنگی مهدویت استان لرستان که با هدف معرفی اعضای این شورا در خرم‎آباد برگزار شد، با بیان این‌که دشمنان در تحلیل‌های خود عاشورا، غدیر و مهدویت را سه عنصر موفقیت انقلاب و نظام اسلامی مطرح کرده‎اند، گفت: ولایت و باور امام از اعتقادات دینی و عمیق ما و موفقیت مسلمانان به برکت ایشان است.

وی با اشاره به تأثیرگذاری اعتقاد به امام در زندگی انسان‌ها، اضافه کرد:‌ این مهم درزندگی فردی خیلی مهم است به‌نحوی‌که افراد با توسل به امام زمان(عج) معنویت می‌یابند.

میرعمادی ادامه داد: در هر دوره‌ای که اعتقاد به امام زمان(عج) در زندگی  اجتماعی نقش‌آفرینی کرده، دشمنان برای کاهش این باور تلاش کرده‌اند و به همین دلیل در طول تاریخ افرادی برای گمراه کردن مردم، ادعای امامت و ارتباط با امام(عج) را داشتند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: بعد از پیروزی انقلاب  اسلامی، اعتقاد به امام و مهدویت نه فقط در زندگی فردی بلکه در حوزه‌های اجتماعی، سیاسی و فرهنگی ما نقش‌آفرین و برجسته شد و اکنون این اعتقاد و باور به منصه ظهور رسیده که انقلاب اسلامی زمینه‌ساز ظهور امام زمان(عج) است.

وی با اشاره به ۴۰ سال فعالیت فرهنگی و دینی در خصوص مهدویت اضافه کرد:‌ رهبر معظم انقلاب در بیانیه «گام دوم انقلاب» ترسیم دیگری از مسئله امام زمان ارائه دادند و ما در این مرحله به‌دنبال ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای ظهور امام و ولایت ایشان هستیم.

امام جمعه خرم‎آباد با بیان این‌که انقلاب اسلامی در جنگ، تحریم و مسئله هسته‌ای معادلات را بر هم زد و امروز در شرایطی هستیم که می‌توانیم برای آینده برنامه داشته باشیم؛ چراکه تجربه ۴۰ سال گذشته، توانمندی، نیرو و امکانات داریم، اظهار کرد: در گام دوم باید مسیر انقلاب به سمت ظهور، آمادگی، تلاش و جهت‌دهی فعالیت‌ها سوق داده شود.

وی افزود: در این راستا دستگاه‌های مختلف همچون دادگستری، نیروی انتظامی، سپاه، دانشگاه‌ها و جریانات سیاسی و احزاب می‌توانند با ایجاد عدالت عمومی، امنیت، حرکت‌های علمی و سیاسی در راستای تحقق سبک زندگی معنوی برخاسته از مهدویت تلاش کنند؛ کمااینکه اثر این اقدام، تداوم انقلاب، معنویت مردم و توجه جامعه به امام زمان(عج) است.

ضرورت تداوم فعالیت‌های مهدوی با حضور مردم

در ادامه محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی استاندار لرستان نیز در سخنانی با بیان این‌که بحث مهدویت از قدیم در اذهان شیعه بوده و تاکنون ادامه دارد، افزود: از دیرباز افراد سودجو و فرصت‌طلب به نام امام زمان(عج) و دیدار با وی مواردی ایجاد کردند؛ بنابراین باید به تناسب، هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری کلی در استان صورت بگیرد.

وی با تأکید بر تداوم فعالیت‌های مهدوی با حضور مردم اظهار کرد: نباید مسئله را حکومتی دنبال کرد، به این‌نحو که فعالیت‌های مهدویت را هدفمند سیاست‌گذاری کرده و مردم را در این مسیر قرار دهیم.

وی با بیان این‌که بهترین شرایط برای اجرای این هدف‌گذاری‌ها از مدارس و گروه سنی دانش‌آموز است که می‌توان از این طریق، مسئله مهدویت را در جامعه نهادینه کرد، گفت: برای موفقیت در این راستا باید کلاس‌های آموزشی تخصصی ویژه با حضور اساتید مجرب و با اطلاع تشکیل شود تا افراد هوشمندی که توانایی پاسخگویی به شبهات را دارند برای آگاهی دانش‌آموزان و سایر افراد جامعه به‌کار گرفته شوند.

ثمینی گفت: تبیین ظهور حضرت و شرایط به‌صورت تخصصی و کارشناسی باید توسط افراد با صلاحیت و عالم انجام شود.

دوره‌های آموزشی مهدویت در دستگاه‌های اجرایی لرستان برگزار شود

محمد رزم، رئیس کل دادگستری لرستان نیز در این نشست، گفت: هدف از این جلسه آشناسازی و معرفت‌افزایی نسبت به ابعاد شخصیتی حضرت ولی‌عصر(عج)، تبیین وظایف منتظران، هماهنگ‌سازی و تقویت نظارت عام بر فعالیت‌های مهدوی و صیانت از آن است.

وی افزود: برخی از مؤسسات با برگزاری کلاس‌های آموزشی مربوط به مهدویت در حال فعالیت هستند که در پایان دوره‌ها مدرکی هم صادر می‌کنند که اگر این قبیل کلاس‌ها برای کارمندان، قضات و همه پرسنل دادگستری برگزار شود اتفاق خوبی است و استقبال می‌کنیم.

رئیس‌کل دادگستری لرستان عنوان کرد: برنامه پیشنهادی ما برگزاری دوره‌های آموزشی حکومت مهدوی برای تمام ادارات، برگزاری مسابقات فصلی ویژه منتظران ظهور هم به‌صورت عمومی و هم برای شرکت‌کنندگان در دوره‌های آموزشی و شکل‌گیری گروه‌های مهدی‌یاور در مدارس است که این فعالیت‌ها در واقع یک روش مقابله‌ای در برابر فرقه‌های ضاله هم محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه‌های کتابی در رابطه‌با موضوع مهدویت در یک مکان ثابت به‌صورت دائم برگزار شود و در مناسب‌های مختلف ملی و مذهبی جایگاه‌هایی با حضور روحانیت برپا شود تا پاسخگوی سؤالات مردم در رابطه با مهدویت باشند.

انتهای پیام
captcha