برگزاری کارگاه‌های «خطبه‌شناسی نهج‌البلاغه» در لرستان
کد خبر: 3856005
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۲

برگزاری کارگاه‌های «خطبه‌شناسی نهج‌البلاغه» در لرستان

گروه فرهنگی ــ معاون دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان با اشاره به این‌که بحث «خطبه‌شناسی نهج‌البلاغه» در دستور کار معاونت فرهنگی این دانشگاه قرار گرفته است، گفت: در چهار مرکز علمی ـ کاربردی کارگاه خطبه‌شناسی نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه‌های «خطبه‌شناسی نهج‌البلاغه» در لرستانرضا مجتهدزاده، معاون فرهنگی دانشگاه علمی ـ کاربردی لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از جامعه دانشگاهی در زمینه برگزاری برنامه‌های قرآنی در سطح دانشگاه‌ها، گفت: برنامه‌های قرآن و عترت با طرح «دوشنبه‌های قرآنی» در طول سال در سطح دانشگاه‌های استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به نام‌گذاری 18 لغایت 24 آبان‌ماه تحت‌عنوان هفته قرآن و عترت در دانشگاه‌ها، گفت: به‌همین ‌جهت بیستم آبان‌ماه همایش بزرگداشت این هفته با همکاری تمام دانشگاه‌های استان، در دانشکده علوم پایه دانشگاه لرستان برگزار می‌شود.

مجتهدزاده ادامه داد: ازجمله اهداف برگزاری این هفته می‌توان به توسعه اُنس دانشگاهیان با تلاوت قرآن‌کریم، گسترش عطر قرآن در فضای دانشگاه و گسترش فرهنگ توجه به معانی و محتوای معارف قرآن‌کریم، گفتمان‌سازی و ایجاد فضای مطالبه‌گری جهت تسریع حرکت قرآنی در دانشگاه، معطوف کردن دانشگاهیان به فعالیت‌های قرآنی و زمینه‌سازی جهت بروز خلاقیت‌های قرآنی دانشجویی جهت طرح «دوشنبه‌های قرآنی» و دیگر برنامه‌های قرآنی اشاره کرد.

تجلیل از فعالان قرآنی دانشگاه‌ها

معاون فرهنگی دانشگاه علمی‌ ـ کاربردی لرستان تصریح کرد: به‌منظور ایجاد هماهنگی و انسجام در فعالیت‌های قرآنی، ذیل نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، شورای فعالیت‌های قرآنی تشکیل و مصوب شد تمام دانشگاه‌های استان در هفته قرآن و عترت دانشگاه‌ها یک برنامه متمرکز داشته باشند که طی آن نشست هم‌اندیشی برگزار شده و از فعالان قرآنی در حوزه دانشجویی، مدرسان و کارکنان تجلیل شود.

وی با بیان این‌که هر دانشگاه فعالان خود در حوزه قرآن و عترت را معرفی کرده و در پایان همایش از این افراد تجلیل می‌شود، اضافه کرد: علاوه‌براین در مراکز علمی‌ ـ کاربردی استان طرح «دوشنبه‌های قرآنی» با برپایی جلسات تفسیر و محفل اُنس با قرآن‌کریم برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به این‌که بحث «خطبه‌شناسی نهج‌البلاغه» در دستور کار معاونت فرهنگی دانشگاه علمی ـ کاربردی قرار گرفته است، عنوان کرد: در همین ایام در چهار مرکز علمی ـ کاربردی کارگاه خطبه‌شناسی نهج‌البلاغه برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha