تمرین اجتماعی شدن؛ گام اول کانون‌های دانش‌آموزی
کد خبر: 3855980
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶

تمرین اجتماعی شدن؛ گام اول کانون‌های دانش‌آموزی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان گفت: کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش زمینه‌ای برای اجتماعی شدن و جامعه‌پذیری دانش‌آموزان هستند.

تمرین اجتماعی شدن؛ گام اول کانون‌های دانش‌آموزیبه گزارش ایکنا از لرستان، قاسم ولی‌زاده، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، یک‌شنبه، ۱۹ آبان‌ماه در افتتاحیه نخستین جشنواره دستاوردهای فرهنگی ـ تربیتی آموزش و پرورش استان که در کانون ادب خرم‌آباد برگزار شد، بیان کرد: فعالیت‌های پرورشی و خارج از مدرسه از دیرباز تا امروز ـ که تحت عنوان کانون‌های فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند ـ نشان از ضرورت و لزوم انجام این‌گونه فعالیت‌هاست.

وی با ذکر این مطلب که یکی‌ از موضوعاتی که نسل جوان ما نیاز دارد خلاقیت و ایده‌پردازی است، اضافه کرد: کانون‌های فرهنگی و تربیتی زمینه‌ای برای رشد استعدادها و خلاقیت و پرورش ایده‌های دانش‌آموزان باشند.

ولی‌زاده، گام اول کانون‌های فرهنگی و تربیتی را تمرین اجتماعی شدن، شناسایی خلاقیت‌ها و رشد ایده‌ها دانست و گفت: خانواده و مدرسه نمی‌توانند همه نیازهای نسل جوان را فراهم کنند؛ لذا کانون‌ها زمینه‌ای برای تمرین اجتماعی شدن دانش‌‌آموزان هستند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان با تأکید بر این‌که کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش باورهای مذهبی و ملی را تقویت می‌کنند، ادامه داد: طی یک سال گذشته ۹ میلیارد تومان برای فعالیت‌های اجتماعی استان اختصاص یافت که چهار میلیارد آن به آموزش و پرورش اختصاص یافته است.

وی گفت: چنان‌چه کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش لرستان برنامه قابل قبولی داشته باشند می‌توانند از بودجه اجتماعی استان استفاده کنند.

انتهای پیام
captcha