عضویت ۴ میلیون دانش‌آموز در کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی
کد خبر: 3855937
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰

عضویت ۴ میلیون دانش‌آموز در کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی

گروه فرهنگی ــ مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به این‌که سرانه فرهنگی هر دانش‌آموز ۳۰۰ تومان است، گفت: چهار میلیون دانش‌آموز در کانون‌های فرهنگی و تربیتی عضو هستند.

عضویت ۴ میلیون دانش‌آموز در کانون‌های فرهنگی و تربیتیبه گزارش ایکنا از لرستان، علی رمضانی، مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش، یک‌شنبه، ۱۹ آبان در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره دستاوردهای کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی استان لرستان که در کانون ادب خرم‌آباد برگزار شد، بیان کرد: سیاست کشور ایجاد فضای شاد در کشور است که کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی آموزش و پرورش زمینه‌ای برای ایجاد فضایی شاد و بانشاط و غنی‌سازی اوقات فراغت هستند.

وی با ذکر این مطلب که ۱۵ درصد وقت دانش‌آموزان در اختیار آموزش و پرورش است، ایجاد فضای شاد برای دانش‌آموزان را موجب کاهش آسیب‌‌ها دانست و در رابطه با آمار کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی آموزش و پرورش گفت: در آموزش و پرورش هزار و ۱۸۲ کانون فرهنگی ـ تربیتی کار غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان را بر عهده دارند.

رمضانی وجود ۳۰۴ اردوگاه، مجتمع‌های ورزشی و دارالقرآن‌ها را از دیگر فضاهای آموزش و پرورش برای دانش‌آموزان دانست و گفت: بودجه آموزش و پرورش ۵۰ هزار میلیارد تومان و بودجه در حوزه فرهنگی ۵ میلیارد تومان و به معنای دیگر برای هر دانش‌آموز ۳۰۰ تومان است.

مدیرکل فرهنگی، هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش‌وپرورش به عضویت چهار میلیون دانش‌آموز در کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی اشاره کرد و ادامه داد: در کانون‌های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش اولویت ما در نقاله‌خوانی است.

وی با ذکر این مطلب که ۱۵ میلیون دانش‌آموز در مسابقات فرهنگی ـ هنری شرکت کردند، بیان کرد: استان لرستان به سبب کسب رتبه‌های برتر در حوزه مسابقات فرهنگی آموزش و پرورش رشد چشم‌گیری داشته است.

انتهای پیام
captcha