هفته قرآنی دانشگاه‌ها؛ یک یادآوری برای اساتید و تشویقی برای دانشجویان
کد خبر: 3855684
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲

هفته قرآنی دانشگاه‌ها؛ یک یادآوری برای اساتید و تشویقی برای دانشجویان

گروه فرهنگی ــ معاون دانشگاه لرستان با بیان این‌که برگزاری هفته‌هایی تحت عنوان قرآن کریم امری صحیح است که بیشتر از این باید به آن پرداخته شود، گفت: این هفته قرآنی یک یادآوری برای اساتید دانشگاه‌ها و تشویقی برای دانشجویان است.

هفته قرآنی دانشگاه‌ها؛ یک یادآوری برای اساتید و تشویقی برای دانشجویانحجت‌الاسلام حسین فلاحی‌اصل، معاون فرهنگی دانشگاه لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به نام‌‌گذاری یک هفته به‌نام قرآن، اظهار کرد: قرآن‌کریم یکی‌ از امور مهم جامعه ماست که باید در طول سال به آن پرداخته شود؛ لذا نام‍‎گذاری یک هفته تحت‌عنوان قرآن‌کریم به این معنا نیست که تنها در این هفته به آن پرداخته و در ایام دیگر سال رهایش کنیم.

وی با اشاره به این‌که قرآن باید همیشه مورد عنایت و توجه همه مؤمنین باشد، عنوان کرد: قرآن برای مؤمنین شفا و برای آدم‌های گناه‌کار خسارت است؛ چراکه خیلی از افراد به‌وسیله قرآن هدایت شده و برخی نیز گمراه می‌شوند.

فلاحی‌اصل با بیان این‌که باید همیشه در مورد قرآن‌کریم فعالیت شود، تأکید کرد: قرآن‌کریم مانند طنابی است که یک سر آن به آسمان و سر دیگرش به ته چاه وصل است.

معاون فرهنگی دانشگاه لرستان با اشاره به این‌که قرآن متوقف نیست و از لحاظ معنایی و محتوایی زایش دارد، تصریح کرد: ما روایتی داریم به نام «جَرْی‌ و انطباق»‌، یعنی قرآن دائماً در حرکت بوده و جریان دارد و در هر عصر و زمانی با موضوعات خاص خود تطبیق می‌شود.

وی با تأکید بر این موضوع که قرآن حالت سکون ندارد بلکه جاری‌ است، بیان کرد: برخی‌ از بزرگان می‌گویند که لازم است هر دو سال یک تفسیر جدید از آیات قرآن‌ کریم داشته باشیم؛ چراکه علامه طباطبایی می‌فرماید: اگر دو آیه از قرآن‌کریم که معنای یکسان دارند را در کنار یکدیگر بگذاریم معنای سومی را تولید می‌کند که آن معنا در قرآن تأیید شده است، با این اوصاف قرآن‌کریم همیشه باید مدنظر باشد.

فلاحی‌اصل برگزاری هفته‌هایی تحت‌عنوان قرآن‌کریم را امری صحیح دانست که بیشتر از این باید به آن پرداخته شود و گفت: این هفته یک یادآوری برای اساتید دانشگاه‌ها و تشویقی برای دانشجویان است.

این مسئول اظهار کرد: برگزاری این هفته قرآنی در دانشگاه‌های استان که بیشتر رشته‌های فنی و علوم پایه‌ای دارند و رشته‌های معارف و علوم قرآنی کم است، باعث توجه عمومی به قرآن‌ کریم شده و همه این پیام الهی را مورد توجه قرار می‌دهند.

انتهای پیام
captcha