آغاز به‌کار جشنواره منطقه‌ای «آوای ارادت» در لرستان
کد خبر: 3855393
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

آغاز به‌کار جشنواره منطقه‌ای «آوای ارادت» در لرستان

گروه فرهنگی ـ جشنواره منطقه‌ای «آوای ارادت» از سری برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) عصر پنج‌شنبه، شانزدهم آبان در خرم‌آباد آغاز به‌کار کرد و آیین اختتامیه این جشنواره منطقه‌ای عصر جمعه، هفدهم آبان در خرم‌آباد برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره منطقه‌ای «آوای ارادت» در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، فرید رحمتی، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان شامگاه پنج‌شنبه، شانزدهم آبان در مراسم آغاز به‌کار جشنواره منطقه‌ای «آوای ارادت» از سری برنامه‌های هجدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) ضمن تبریک فرارسیدن سالروز آغاز امامت حضرت ولی‌عصر(عج)، گفت: جشنواره‌های امام رضا(ع) سال‌های متمادی است که به‌واسطه ارادت مردم ایران به امام هشتم در قالب رشته‌های مختلف فرهنگی و هنری و همچنین موضوعات پژوهشی در سطح کشور برگزار می‌شود.

وی افزود: در این میان، استان‌های مختلف کشور بنا بر ظرفیت‌ها و مقتضیات فرهنگی و هنری خود، میزبانی یک جشنواره رضوی را بر عهده می‌گیرد و لرستان نیز تاکنون میزبان جشنواره های مختلف رضوی ازجمله «آواها و نواها»، «تولیدات تلویزیونی» و «خوشنویسی رضوی» بوده است.

رحمتی اضافه کرد: از آنجایی‌که موسیقی به‌عنوان یک رشته هنری ریشه در اعماق تاریخ سراسر افتخار لرستان دارد و از اصالت و پیشینه خاصی در این استان برخوردار است، امسال با تلاش‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، میزبانی جشنواره منطقه‌ای موسیقی «آوای ارادت» به لرستان واگذار شد که انجمن موسیقی استان مسئولیت اجرای آن‌را بر عهده دارد.

وی ادامه داد: موسیقی به‌عنوان یک هنر ریشه‌دار در لرستان همواره تجلی‌گاه ارادت مردم این استان به اهل‌بیت عصمت و طهارت به‌ویژه امام رضا(ع) بوده است و برگزاری این جشنواره می‌تواند تبیین‌کننده و مروج سیره علمی و عملی آن حضرت در سطح جامعه باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: ما در این جشنواره میزبان ارادتمندان ثامن‌الائمه(ع) از استان‌های مرکزی و کرمانشاه هستیم و در کنار این عزیزان از وجود هنرمندان شاخص موسیقی استان نیز بهرمند خواهیم شد.

آیین اختتامیه جشنواره منطقه‌ای «آوای ارادت» عصر جمعه، هفدهم آبان ماه در تالار شهید آوینی مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد خرم‌آباد برگزار و طی آن از استاد بهمن اسکینی، خواننده پیشکسوت لرستانی، تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام
captcha