ضعف عملکرد نظام بانکی؛ مشکل اصلی رونق تولید
کد خبر: 3855178
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۹

ضعف عملکرد نظام بانکی؛ مشکل اصلی رونق تولید

گروه اجتماعی _ نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی مشکل اصلی رونق تولید را ضعف عملکرد نظام بانکی اعلام کرد و افزود: نظام بانکی به‌جای حمایت از تولید به‌دنبال افزایش سرمایه بانک است.

محمدرضاضعف عملکرد نظام بانکی؛ مشکل اصلی رونق تولید ملکشاهی‌راد، نماینده مردم خرم‌آباد در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، عامل اصلی ورشکستگی صنایع خرم‌آباد و تعطیلی بسیاری از شغل‌ها را ضعف عملکرد نظام بانکی دانست و گفت: بارها به ضعف بانک‌ها در رونق تولید تذکر داده شده است اما بانک‌ها به‌جای حمایت از تولید به‌دنبال افزایش سرمایه بانک هستند.

وی با بیان این‌که مردم تقاضای رفع معضلات شهری و معیشتی را از نمایندگان انتظار دارند، ادامه داد: وظیفه نمایندگان وضع قوانین برای رفع مشکلات، پرداختن به قانون بودجه است به بیانی دیگر نماینده باید فرصتی فراهم کند تا حوزه انتخابیه وی از ثروت ملی بهره بیشتری ببرد که این مهم با حضور نماینده در کمیسیون تلفیق و تسلط وی بر قوانین محقق می‌شود.

ملکشاهی‌راد اظهارکرد: جوانان به‌دلیل این‌که ظرفیت‌های رسمی استخدام تکمیل شده است فعال شدن و حضور بخش خصوصی می‌تواند مشکل اشتغال را حل کنند.

وی معرفی و عرصه تولیدات به بازارهای جهانی را از عوامل مهم موفقیت بخش خصوصی اعلام کرد و افزود: بخش عمده ورشکستگی صنایع خرم‌آباد به دلیل ناتوانی تولید کنندگان در عرصه بازار است.

ملکشاهی‌راد با یادآوری این مطلب که بخش عمده نیروهای انسانی به‌دلیل عدم آموزش و نداشتن مهارت کارآمدی لازم را ندارند، ادامه داد: فارغ التحصیلان دانشگاهی برای حضور در بازار تربیت نشدند و تربیت نیروی انسانی متناسب با بازار کار نیست.

وی افزود: امروز رونق تولید نداریم و چون رونق تولید نداریم در تولید مواد اولیه؛ ایجاد شغل تولید مواد اولیه؛ ایجاد شغل در تولید و فروش مشکل داریم و برای حل مشکلات راهی جز تغییر و اصلاح نگاه دولتمردان و بانک‌ها به بخش تولید وجود ندارد.

انتهای پیام
captcha