کمک ۱۳ میلیارد تومانی حامیان لرستانی به طرح اکرام و محسنین
کد خبر: 3852168
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۷

کمک ۱۳ میلیارد تومانی حامیان لرستانی به طرح اکرام و محسنین

گروه اجتماعی ـ قائم‌مقام کمیته امداد لرستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون حامیان طرح اکرام و محسنین ۱۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان به‌ حساب کودکان معنوی خود واریز کردند.

کمک ۱۳ میلیارد تومانی حامیان لرستانی به طرح اکرام و محسنینمحمدولی حیدروند، قائم‌مقام کمیته امداد لرستان، در گفت‌گو با ایکنا از لرستان، از مساعدت ۱۳ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومانی حامیان طرح اکرام و محسنین خبر داد و اظهارکرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۱۹ هزار و ۹۴۴ حامی به‌صورت ماهانه کمک‌های نقدی خود را به‌ حساب ایتام و کودکان دارای سرپرست ازکارافتاده واریز کردند.

وی با اشاره به تعداد کودکان تحت حمایت طرح اکرام و محسنین، گفت: ۹ هزار و ۸۲۳ کودک هم‌اکنون از کمک‌های مستقیم حامیان بهره‌مند هستند که از این تعداد ۶ هزار و ۴۰۳ کودک ایتام و ۳۴۲۰ کودک طرح محسنین با موضوع سرپرست از کارافتاده هستند.

قائم‌مقام کمیته امداد لرستان با بیان این‌که طرح اکرام زمینه مشارکت مستقیم خیران در توانمندسازی خانواده‌ها را فراهم می‌کند، افزود: این طرح با هدف تأمین نیازمندی‌های کودکان نیازمند در زمینه تحصیلی، معیشتی، درمان و کمک‌های خاص اجرا شده است.

وی به نحوه مشارکت خیران حقیقی و حقوقی در طرح اکرام و محسنین اشاره کرد و افزود: متقاضیان این طرح با مراجعه به کمیته امداد محل سکونت یا درگاه الکترونیکی این نهاد با انتخاب و تکمیل فرم های مربوطه می‌توانند حمایت از یک یا چند کودک را پذیرش کنند.

حیدروند با بیان این‌که بسترهای مناسب و آسان الکترونیکی از طریق نرم‌افزار و سیستم بانکی برای پرداخت حامیان فراهم‌ شده است، گفت: خیران با دریافت شناسه کودک مورد حمایت حداقل به مدت یک سال می‌توانند کمک‌های خود را به‌حساب مستقیم فرزند معنوی واریز کنند.

انتهای پیام
captcha