بهره‌مندی از ظرفیت کانون‌های مساجد در ترویج فرهنگ مطالعه
کد خبر: 3851786
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴

بهره‌مندی از ظرفیت کانون‌های مساجد در ترویج فرهنگ مطالعه

گروه فرهنگی ــ معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، گفت: برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در مناطق حاشیه شهر می‌توان از ظرفیت دفاتر تسهیلگری ارومیه، کتابخانه کانونهای مساجد استان استفاده کرد.

هفته کتاب؛ فرصتی خوب برای ترویج فرهنگ  کتابخوانی

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علی مصطفوی، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی، امروز، ۳۰ مهر، در جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی بیست‌وهفتمین دوره هفته کتاب که با شعار «حال خوش خواندن» برگزار شد، اظهار کرد: هفته کتاب فرصت خوبی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی بوده و می‌توان با توجه ویژه به این هفته، مطالعه و فرهنگ‌سازی جهت افزایش سرانه مطالعه را مدنظر قرار داد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه با همکاری وهمفکری بیشتر باید برای غنای برنامه‌های هفته کتاب در استان برنامه‌ریزی کرد، افزود: برنامه‌های هفته فرهنگی کتاب امسال از ۲۳ تا ۳۰ آبان با شعار حال خوش کتاب در استان برگزار می‌شود.

مصطفوی گفت: تبلیغات محیطی، استفاده از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی و مطبوعات برای فرهنگسازی ترویج مطالعه و کتابخوانی امری ضروریست و برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در مناطق حاشیه شهر می‌توان از ظرفیت دفاتر تسهیلگری ارومیه، کتابخانه کانون‌های مساجد استان استفاده کرد.

این مقام مسئول ادامه داد: برای برگزاری هر چه بهتر این نمایشگاه باید برنامه‌ریزی‌های لازم از هم اکنون انجام شود تا شاهد برپایی نمایشگاه پربار و غنی باشیم.

یادآور می‌شود که نواخته شدن زنگ کتاب در مدارس، نشست کتابخوانان، حضور کتابداران در مزار شهدا، فضاسازی محیطی و استفاده از المان‌های کتاب در سطح شهر، تولید محتوا و استفاده از ظرفیت فضاهای مجازی برای ترویج فرهنگ مطالعه، چاپ پوستر هفته کتاب، تجلیل از نویسندگان کوچک، اعزام کتابخانه سیار به روستاها و مناطق محروم، اجرای طرح پویش مردمی نذر کتاب، برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، اختصاص فضایی در فروشگاههای شهری برای معرفی و فروش تازه‌های نشر استان از جمله برنامه‌های پیشنهادی برای هفته کتاب بود.


 

انتهای پیام
captcha