رشد ۳ درصدی آمار زائران لرستان در اربعین امسال
کد خبر: 3851548
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۷

رشد ۳ درصدی آمار زائران لرستان در اربعین امسال

گروه اجتماعی ــ معاون استاندار لرستان به رشد سه برابری زائران لرستان در آیین اربعین حسینی سال‌جاری اشاره کرد و افزود: امسال ۷۸ هزار زائر لرستان در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که نسبت به آمار ۲۷ هزار نفری سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

رشد 3 درصدی آمار زائران لرستان در اربعین امسالبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان در آیین تودیع و معارفه مدیرکل روابط عمومی استانداری لرستان ضمن تقدیر از مهمان‌نوازی مردم لرستان در پذیرایی از زوار اربعین حسینی، اظهار کرد: در اربعین حسینی به جهت ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائران اربعین 17 موکب در شهرهای مختلف لرستان برپا شده بود که 10 موکب در ورودی شهر خرم‌آباد و مابقی در شهرهای دورود، بروجرد و کوهدشت مستقر شدند.

وی به رشد سه برابری زائران لرستان در آیین اربعین حسینی سال‌جاری اشاره کرد و افزود: در اربعین امسال 78 هزار زائر لرستان در سامانه سماح ثبت‌نام کردند که نسبت به آمار 27 هزار نفری سال گذشته رشد سه برابری داشته است.

ثمینی به فوت چهار زائر لرستان در آیین اربعین بر اثر سقوط از ارتفاع، تصادف و ایست قلبی اشاره و با تاکید بر لزوم تدابیر لازم برای کاهش تلفات شهروندان استان در مراسم اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: بیش‌از 90 درصد زائران اربعین به کشور بازگشته‌اند این در حالی‌است که موکب لرستان در شهر مهران تا سی‎ام مهر به ارائه خدمات بهتر و بیشتر به زائران اربعین حسینی خواهد پرداخت.

معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان به وجود برخی محدودیت‌ها در زیرساخت‌ها در برگزاری اربعین حسینی اشاره کرد و با ذکر این مطلب که  تلاش خواهیم کرد تا سال آینده این موانع را برطرف سازیم، اضافه کرد: تعداد 28 موکب از لرستان در شهرهای کوت، سامرا، نجف و کربلا مستقر شده بودند و به زوار اربعین حسینی ارائه خدمات می‌کردند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به این‌که همفکری با اصحاب رسانه موجب توسعه و رشد استان می‌شود و باید از این ظرفیت به‌خوبی استفاده کرد، افزود: اصحاب رسانه لرستان در جهت توسعه و پیشرفت همه‌جانبه استان با دلسوزی قلم فرسایی می‌‌کنند.

ثمینی با اشاره به این‌که انتقاد کردن رسانه را به‌عنوان قشری دوستدار پیشرفت و توسعه تلقی می‌کنیم چراکه راه صحیح را گوشزد می‌کنند، خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه به‌معنای واقعی بازوان روابط عمومی‌ها هستند و نبض هر دستگاهی را روابط عمومی‌ها شکل می‌دهند و این نشان از جایگاه مهم روابط عمومی است.

یادآوری می‌شود که در پایان این مراسم از زحمات نورمحمد آریان‌پور تقدیر و فاطمه ایرانی به‌‌عنوان مدیر روابط عمومی استانداری لرستان معرفی شد.

انتهای پیام
captcha