اجرای نمایش «عشق اعلی» در لهستان
کد خبر: 3850971
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵

اجرای نمایش «عشق اعلی» در لهستان

گروه بین‌الملل ــ نمایش عشق اعلی، کاری از گروه فرهنگی هنر هومهر، امشب در شهر «لوبلین» لهستان اجرا شد.

به گزارش ایکنا؛ نمایش عشق اعلی، امشب، 27 مهرماه در صومعه دومینیکن شهر لوبلین لهستان از سوی هنرمندان بوشهری اجرا شد. ویژه برنامه‌های تدارک دیده شده با عنوان «تجلی حقیقت» با موضوع نهضت عاشورا تهیه شده که حاصل کار جمعی اعضای گروه فرهنگی و هنری هومهر است.

ماجرای نمایش از این قرار است که خولی، یکی از سربازان یزید، سر مبارک امام حسین(ع) را به سمت کاخ یزید می‌برد که شب هنگام به صومعه‌ای می‌رسد و اتفاقاتی بین راهب صومعه و خولی رخ می‌دهد.

بازیگران این نمایش احمدرضا قربانی در نقش راهب و مهدی ضیغمی نژاد در نقش خولی بودند. طراح و کارگردان، مهدی جلالی، طراح فرم نمایش عباس بارونی، آهنگساز کریم آبادی، یحیی حمیدی، علیرضا دریانورد، محمود شمشیری، سید محمد حسین سید زاده و آریو انصاری از نوازندگان نمایش امشب بودند.

مهدی جلالی، مدیر فرهنگی هنری گروه هومهر گفت: با توجه به اینکه مردم لهستان کاتولیک هستند، این نمایش با بهره‌گیری از نشانه‌ها و مشترکات بین اسلام و مسیحیت اجرا شد و هدف از اجرای آن ایجاد همبستگی، صلح، سلامت و مهربانی است.

اجرای آیین موسیقیایی نمایشی «آفتاب مهر»

همچنین در دومین برنامه طرح تجلی حقیقت، آیین موسیقیایی نمایشی تعزیت حسینی با نام «آفتاب مهر» در شهر مذکور در لهستان از سوی گروه هومهر اجرا شد.

کریم آبادی، طراح برنامه آفتاب مهر گفت: این برنامه یک آیین سنتی بوشهری است که توسط گروه هومهر و هنرمندان این گروه اجرا و در ان از گروه کر نیز استفاده شد زیرا بوشهری‌ها از کودکی نوحه خوانی را آغاز می‌کنند و از آنجا که سینه زنی یک اپرا است و قابلیت اجرا دارد به جای استفاده از ساز از ویژگی نمایش برای امتداد حس صحنه و انتقال مفهوم استفاده می شود.

این گروه از امروز، شنبه، 27 مهرماه به مدت یک هفته در دانشگاه ورشو، شهرداری لوبلین، موزه آسیا و پاسیفیک ورشو، مرکز فرهنگی پراگا در ورشو و صومعه «دومینیکن» شهر لوبلین برنامه‌های نمایش، عزاداری سنتی بوشهر، نوحه‌خوانی، مرثیه‌خوانی و سینه‌زنی را اجرا خواهد کرد.

یادآور می‌شود، گروه هومهر سال ۹۵ هم به دعوت سفارت ایران و چند مرکز اسلامی در آلمان، به مدت یک هفته ویژه‌برنامه‌های ایام محرم را در شهرهای مختلف آلمان اجرا کرد که مورد استقبال مسلمانان ساکن آلمان و همچنین هموطنان ایرانی مقیم این کشور قرار گرفت.

انتهای پیام
captcha