کمبود سرویس بهداشتی؛ یکی‎از مشکلات موکب‎ها در عراق
کد خبر: 3850313
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰

کمبود سرویس بهداشتی؛ یکی‎از مشکلات موکب‎ها در عراق

گروه اجتماعی ــ مسئول موکب امام رضا‌(ع) ازنا گفت: یکی از مشکلاتی که برای موکب‌ها در کشور عراق وجود دارد، عدم راه‌اندازی سرویس بهداشتی در موکب‌هایی است که در فضای باز مستقر شده‌اند.

هزینه‌بر بودن راه‌اندازی سرویس بهداشتی؛ یکی‎از مشکلات موکب‎ها در عراقبه گزارش ایکنا از لرستان، سیدوحید میربراتی، مسئول موکب امام رضا(ع) شهرستان ازنا امروز، بیست و چهارم مهر در جمع خبرنگاران گفت: موکب امام رضای شهرستان ازنا برای سال دوم است که در شهر نجف فعالیت دارد و چهار روز مانده به اربعین این موکب را جمع‌آوری کرده و در شهر کربلا مستقر می‌کنیم.

وی با بیان این‌که ما بحث اسکان و تغذیه را در موکب امام رضا(ع) داریم و روزانه به‌صورت مشارکتی با دوستان عراقی به تعداد هزار زائر و گاهی بیشتر خدمت‌رسانی می‌کنیم‌، اضافه کرد: زائرانی که در موکب امام رضا(ع) حضور می‌یابند غیر از استان لرستان از شهرهای نیشابور، شاهرود و آذربایجان شرقی و زائرانی از کشور پاکستان بوده‌اند.

میربراتی ادامه داد: یکی‌از مشکلاتی که برای موکب‌ها در کشور عراق وجود دارد، عدم راه‌اندازی سرویس بهداشتی در موکب‌هایی ست که در فضای باز مستقر شده‌اند این در حالی‎است که هزینه نصب یک سرویس بهداشتی در موکب ما 15 میلیون تومان بوده‌ است.

وی با بیان این‌که منابع مالی موکب امام رضا(ع) مردمی بوده و تا یک روز پس‌از اربعین در شهر کربلا مستقر است، گفت: مردم عراق با اهدای نذورات خود به موکب‌های ایرانی حتی در هنگام اغتشاشات نیز مشارکت فعال دارند و این اغتشاشات نتوانست جلوی حضور میلیونی مردم در راهپیمایی اربعین را بگیرد و روزبه‌روز با افزایش تعداد زائران روبه‌رو هستیم.

انتهای پیام
captcha