معرفی ۱۵۰ سازه و بنای آبی در کتاب «گنجینه آب لرستان»
کد خبر: 3850032
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۷

معرفی ۱۵۰ سازه و بنای آبی در کتاب «گنجینه آب لرستان»

گروه فرهنگی ــ کتاب «گنجینه آب لرستان» مشتمل بر ۲۵ فصل است که به معرفی و تحلیل ۱۵۰ سازه و بنای آبی لرستان از دیدگاه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، زمین‌شناسی و آب‌شناسی می‌پردازد.

به گزارش ایکنا از لرستان، عصر دوشنبه، بیست‌و‌دوم مهر هم‌زمان با سومین روز از سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان لرستان، آیین رونمایی از کتاب «گنجینه آب لرستان» نوشته عطا حسن‌پور و رضا میرزایی با حضور گودرز امیری، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، احمد حسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیران کل برخی دستگاه های اجرایی استان، اصحاب فرهنگ و اهالی رسانه در تالار اجتماعات اتاق بازرگانی برگزار شد.

احمدحسین فتایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در این مراسم، گفت: فقدان منابع علمی پیرامون ظرفیت‌های تاریخی استان، یکی‌از مهم‌ترین دغدغه‌های مجریان فرهنگ در استان بوده و بسیار خرسندیم که امروز به‌همت دو تن از محققان، یک منبع علمی و پژوهشی متقن در خصوص سازه‌ها و بناهای آبی لرستان، رونمایی می‌شود.

وی افزود: لرستان سرزمینی با تاریخ پُربار اما در برخی موضوعات ناگفته است و این اثر نخستین کتاب در حوزه باستان‌شناسی آب در کشور به‌شمار می‌آید که می‌تواند نیاز علاقه‏‎مندان به مطالعه سازه‌ها و بناهای آبی را مرتفع سازد.

گودرز امیری، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار لرستان نیز در این مراسم، گفت: هر زمان که بناها و سازه‎های تاریخی لرستان ازجمله سازه‌های آبی که در این کتاب بدان پرداخته شده، را تحلیل می‌کنیم به هویت و تمدن مردم این دیار پی می‌بریم.

وی افزود: این‌گونه مطالعات علاوه‌بر جنبه‌های تاریخی می‌تواند در زمینه مهندسی مصرف آب و انرژی هم بسیار مفید واقع شود.

یادآور می‌‏شود، کتاب «گنجینه آب لرستان» مشتمل‌بر ۲۵ فصل است که به معرفی و تحلیل ۱۵۰ سازه و بنای آبی لرستان از دیدگاه‌های باستان‌شناسی، مردم‌شناسی، زمین‌شناسی و آب‌شناسی می‌پردازد. 

انتهای پیام
captcha