«تأسیس مجمع نخبگان قرآنی» راه‌کاری در حمایت از فعالان قرآنی
کد خبر: 3849999
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۴

«تأسیس مجمع نخبگان قرآنی» راه‌کاری در حمایت از فعالان قرآنی

گروه فعالیت‌های قرآنی- رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران، تأسیس مجامع قرآنی را راه‌کار مناسبی برای حمایت از این قشر تاثیر‌گذارجامعه دانست و اظهار کرد: این مجامع بین فعالان قرآنی دانش‌آموزی فضای وحدت، همدلی و محبت را به وجود آورده و به نشر معارف قرآنی کمک شایانی می‌کنند.

«تأسیس مجمع نخبگان قرآنی» راه‌کاری در حمایت از فعالان قرآنیمحمود تنها رئیس اداره امور قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران اظهار کرد: تأسیس مجمع نخبگان قرآنی دانش آموزی دارالقرآن‌های آموزش و پرورش مازندران، راه‌کار مناسبی برای حمایت از قاریان و حافظان نوجوان است.
وی افزود: تشکیل ساختار مناسب حمایتی و بانک اطلاعاتی برای رشد و ترقی دانش آموزانی که به‌صورت ویژه در یکی از حوزه‌های قرآنی دارای استعداد درخشان و نخبگی هستند، ضروری است.
تنها با بیان اینکه، تأسیس مجامع قرآنی، راه‌کار مناسبی برای حمایت از این قشر تاثیر‌گذارجامعه است، تصریح کرد: این مجامع بین فعالان قرآنی دانش‌آموزی فضای وحدت، همدلی و محبت به وجود آورده و به نشر معارف قرآنی کمک شایانی می‌کنند.
این فعال قرآنی با بیان ضرورت وجود این مجمع و توجه به اهداف و برنامه‌های آن، تأکید کرد: در دو سال گذشته که مجمع نخبگان قرآنی در شهرها و مناطق استان شکل گرفت، روز به روز به تعداد مجامع در سطح شهرستان‌ها و مناطق افزوده شد.
وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان قرآنی هر شهرستان و منطقه به عنوان اتاق فکر و مشاور در برنامه‌های قرآنی با هدف افزایش مشارکت علاقه‌مندان به ساحت مقدس قرآن از جمله کارکردهای مجمع نخبگان قرآنی است.
رئیس اداره امور قرآنی، عترت و نماز آموزش و پرورش مازندران، بیان کرد: یکی از برنامه‌های مجمع نخبگان قرآنی، برگزاری محافل قرآنی با حضور قاریان و حافظان بین‌المللی و ملی است که تاثیر بسزایی در رشد نوجوانان دیار علویان داشت.
وی افزود: تشکیل مجمع نخبگان قرآنی یک حرکت جهادی بود که ابتدا از دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) بابل شروع شد و‌اکنون در دارالقرآن‌های شهرهای تنکابن، سیمرغ و نکا جریان پیدا کرده است.
تنها گفت: از محاسن این مجامع ارتباط و حضور قاریان و حافظان شهرستان‌ها و مناطق مختلف در دارالقران‌های شهرها به صورت مهمان بوده که توانسته فضایی سراسر معنوی را در استان به وجود آورد.

انتهای پیام
captcha