بهره‌مندی روزانه ۱۰۰۰ نفر از برنامه‌های کمیته مراسم ستاد اربعین لرستان
کد خبر: 3849761
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۶

بهره‌مندی روزانه ۱۰۰۰ نفر از برنامه‌های کمیته مراسم ستاد اربعین لرستان

گروه فرهنگی ــ مسئول کمیته مراسم ستاد اربعین لرستان با بیان این‌که روزانه حدود هزار نفر از برنامه‌های فرهنگی این کمیته بهره‌مند می‌شوند، گفت: منابع مالی کاملاً مردمی بوده و مردم با حضور پُرشور خود ما را در برگزاری هرچه باشکوه‌تر موکب‌ها یاری می‌کنند.

بهره‌مندی روزانه 1000 نفر از برنامه‌های کمیته مراسمات ستاد اربعین لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، حامد غفوری‌نژاد، مسئول کمیته مراسم ستاد اربعین حسینی لرستان امروز دوشنبه، بیست و دوم مهر در جمع خبرنگاران، گفت: کمیته مراسم ستاد اربعین حسینی لرستان، متشکل‌ از هیئات این استان در شهرهای مختلف بوده و از سال 90 فعالیت خود را آغار کرده‌ایم.

وی افزود: ما در حوزه مراسم تمام مواکب استان لرستان مستقر در شهر کربلا و نجف فعالیت داریم و با حضور رابطان خود مراسم مختلف را در ایام اربعین برگزار می‌کنیم.

غفوری‎نژاد با اشاره به این‌که حدود 60 نفر با کمیته مراسم ستاد اربعین حسینی لرستان همکاری دارند و فعالیت‌های ما در دو شهر نجف و کربلا متفاوت است، اضافه کرد: در شهر نجف بحث برگزاری مراسم را با حضور مداحان و سخنرانان معروف کشوری داریم.

وی با بیان این‌که امسال با دعوت از حسین یکتا، پویان‌فر و نریمان پناهی میزبان زائران هستیم، ادامه داد: هر سال نیز مراسم افتتاحیه اربعین را در ابتدای پیاده‌روی نجف به‌سمت کربلا با دعوت از حجت‌الاسلام پناهیان، میثم مطیعی و مهدی رسولی داریم‌.

مسئول کمیته مراسم ستاد اربعین حسینی لرستان افزود: در شهر کربلا نیز تمام مواکب ما مسئولیت برگزاری مراسم را دارند و در شب اربعین یک دسته عزاداری ما در باب‌القبله سیدالشهدا(ع) به‌سمت حرم حرکت کرده و در بین‌الحرمین برنامه عزاداری سالار و سرور شهیدان را برگزار می‌کنند.

غفوری‎نژاد با بیان این‌که روزانه حدود هزار نفر از برنامه‌های فرهنگی کمیته مراسم ستاد اربعین حسینی لرستان در ایام اربعین بهره‌مند می‌شوند، گفت: منابع مالی کاملاً مردمی بوده و مردم با حضور پُرشور خود ما را در برگزاری هرچه باشکوه‌تر موکب‌ها یاری می‌کنند.

وی اضافه کرد: با برپایی موکب‌های مردمی استان لرستان در کشور عراق زمینه هم‌فکری و فعالیت جبهه‌ای هیئت‌ها و موکب‌ها بیش‌تر فراهم می‌شود و آنان یک کار شبکه‌ای را در ایام اربعین تجربه می‌‎کنند. هم‌چنین یک همکاری بین هیئات ایرانی و عراقی به‌وجود آمده و سبب‌ شده که جوانان عراقی بیشتر به مسیر فرهنگ ما حرکت کنند و نوعی انتقال فرهنگی نیز بین موکب‌های دو کشور ایجاد می‌شود.

غفوری‎نژاد با طرح این سؤال که شکل‌گیری اغتشاشات هم‌زمان با ایام اربعین در کشور عراق جای پرسش دارد که چرا درست در این ایام به‌وجود آمده‌ است، اظهار کرد: رسانه‌های بیگانه، وهابیت و ضدانقلاب به‌‎صورت زنجیره‌ای تلاش کردند که با ایجاد رعب و وحشت مانع حضور میلیونی زائران ایرانی در کشور عراق شوند، اما با ورود مرجعیت و بزرگان دینی عراق این قضیه فیصله یافت.

انتهای پیام
captcha