حضور ۵۰ مبلغ در مواکب لرستان مستقر در عراق
کد خبر: 3849746
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

حضور ۵۰ مبلغ در مواکب لرستان مستقر در عراق

گروه اجتماعی ــ مسئول کمیته تبلیغ مواکب مردمی لرستان با اشاره به حضور ۵۰ مبلغ در مواکب لرستان مستقر در عراق، گفت: ۲۰ نفر از این روحانیون در شهر کربلا مستقر شده‌اند و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و پاسخگویی به سؤالات شرعی روی برنامه‌های تبلیغی مشارکت دارند.

حضور ۵۰ مبلغ در مواکب لرستان مستقر در عراقبه گزارش ایکنا از لرستان، حجت‌الاسلام وحید بیرانوند، مسئول کمیته تبلیغ مواکب مردمی لرستان امروز، بیست و دوم مهر در جمع خبرنگاران با بیان این‌که امسال سال چهارمی بوده که به‌صورت رسمی در مواکب فعالیت داریم، گفت: با توجه به برگزاری جلسات، کارگاه‌های هم‌اندیشی و جلسه با مواکب عراقی به این نتیجه رسیدیم که علاوه‌بر محور تبلیغی و حلقه‌های معرفتی در موکب‌ها باید بر برنامه‌های مبتنی‌بر زیارت‌محوری نیز تأکید کنیم.

وی افزود: در این برنامه‌ها روحانیون زائرانی که برای بار نخست با مواکب آشنا شده را شناسایی می‌کنند و بعد از تشکیل یک جمع روحانیون مستقر در مواکب همراه با این افراد به مکان‌های زیارتی می‌روند.

بیرانوند اضافه کرد: از دیگر برنامه‌های ما در موکب کمیته تبلیغ مواکب مردمی استان لرستان این است که به ایستگاه‌های صلواتی مستقر در محل تردد زائران حسینی رفته و با تدارک هدایایی از زحمات آنان تقدیر و تشکر می‌کنیم.

مسئول کمیته تبلیغ مواکب مردمی لرستان ادامه داد: ما باید در هنگام برگزاری راهپیمایی باشکوه اربعین با اخلاق حسنه بتوانیم وحدت بین کشورهای ایران و عراق را تقویت کنیم تا هیچ دست تجاوزگری نتواند این همبستگی را برهم بزند.

وی اظهارکرد: ما بیش از 50 مبلغ را به مواکب لرستان مستقر در عراق اعزام کرده‌ایم و هم‌اکنون حدود 20 نفر از این روحانیون در شهر کربلا مستقر شده‌اند و با اجرای برنامه‌های فرهنگی و پاسخگویی به سؤالات شرعی روی برنامه‌های تبلیغی مشارکت دارند، هم‌چنین مابقی روحانیون در شهر نجف و ایستگاه‌های بین راهی مستقر هستند.

بیرانوند با بیان این‌که مغناطیس جذبه امام حسین(ع) آن‌چنان در بین مردم جریان دارد که هنوز و پس‌از قرن‌ها این راهپیمایی بیش‌تر و باشکوه‌تر برگزار می‌شود، اظهارکرد: دشمن به هر دستاویزی متوسل ‌شده تا همبستگی و وحدت بین مسلمانان را بر هم بزند و هم‌چنین آنان قصد دارند شکوه و حضور مردم در راهپیمایی میلیونی اربعین کم‌رنگ شود، اما آنان نمی‌دانند که حرارت محبت به امام حسین(ع) با هیچ توطئه و نیرنگی خاموش نمی‌شود.

 

انتهای پیام
captcha