عمق‌بخشی به مسائل ارزشی اولویت کاری ارشاد باشد
کد خبر: 3849419
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶

عمق‌بخشی به مسائل ارزشی اولویت کاری ارشاد باشد

گروه فرهنگی ــ معاون استاندار لرستان تقویت و بازسازی آداب و سنن گذشته ایرانی ـ اسلامی و حمایت از هنر و فرهنگ را از وظایف وزارت ارشاد عنوان کرد و گفت: اداره‌کل ارشاد جهت عمق بخشیدن به مسائل ارزشی باید برنامه داشته باشد.

عمق بخشیدن به مسائل ارزشی اولویت کاری ارشاد باشدبه گزارش ایکنا از لرستان، محمود ثمینی، معاون سیاسی ـ امنیتی و اجتماعی استاندار، عصر شنبه، بیستم مهرماه، در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به این‌که باید همه براساس سیاست‌های کلان نظام و راهبردهایی که برای وزارت ارشاد تعیین شده حرکت کنیم؛ صرف‌نظر از این‌که ممکن است برخی مسائل با برخی سلایق سازگاری نداشته باشد، گفت: آن‌چه مهم است راهبردهایی است که در وزارت ارشاد مشخص و تعریف شده است.

وی با بیان این‌که ۱۴ راهبرد اساسی را وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعریف و تبیین کرده و در راستای این راهبرد ۳۰ وظیفه مهم و اساسی هم مشخص کرده است، افزود: تقویت و بازسازی آداب و سنن گذشته ایرانی ـ اسلامی و حمایت از هنر و اصحاب رسانه و قلم و فرهنگ از جمله نکاتی است که به‌عهده نیروهای مجموعه وزارت ارشاد است.

ثمینی با تأکید بر این‌که اگر بخواهیم راهبردها را بومی‌سازی و در لرستان پیگیری کنیم می‌بینیم که جا برای کار بسیار زیاد است، ادامه داد: در لرستان هنرمندان بسیار قابل و برجسته در سطوح ملی داریم، در بخش‌های موسیقی و سایر بخش‌های هنری لرستان حرف برای گفتن بسیار دارد و این بر کسی پوشیده نیست.

معاون استانداری لرستان با اشاره به این‌که این استان در فرهنگ و خرده‌فرهنگ‌های بسیار غنی که از گذشته و دیرباز دارند، در سطح کشور مطرح است، گفت: لرستانی‌ها مردمی خون‌گرم با رشادت، شجاعت و فهیم هستند که در زمان جنگ هم بسیار خوش درخشیدند و شهدای بسیاری تقدیم کرده‌اند.

وی با بیان این‌که لرستانی‌ها در همه موضوعات همواره پشتیبان مسئولان و نظام و رهبری بوده‌اند و در این مسیر حرکت کرده‌اند، تصریح کرد: مسئولیت مجموعه هنرمندان لرستان بسیار خطیر و سنگین است. جا برای کار بسیار است منتهی همه باید همت کنند و دست به دست هم دهند و همه دستگاه‌های دیگر نیز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را کمک کنند.

ثمینی با تأکید بر این‌که مردم لرستان آدم‌های معتقد و متدینی هستند و شما در کمتر استانی می‌بینید که همچون لرستانی‌ها و بر اساس اعتقادات شعائر دینی را تعظیم کنند و گرامی بدارند، افزود: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت عمق بخشیدن به مسائل ارزشی باید برنامه داشته باشد.

انتهای پیام
captcha