موکب امام خامنه‌ای در مسیر عبور زائران ۲۴ استان و کشور
کد خبر: 3849255
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۲

موکب امام خامنه‌ای در مسیر عبور زائران ۲۴ استان و کشور

گروه اجتماعی ــ مسئول موکب امام خامنه‌ای خرم‎آباد با اشاره به پذیرایی ۲۴ ساعته و تمام‌وقت موکب امام خامنه‌ای، گفت: شهر خرم‌آباد و موقعیت کنونی موکب، محل عبور زائران پیاده و کاروان‌های بیش از ۱۸ استان و چندین کشور خارجی است.

موکب امام خامنه‌ای در مسیر عبور زائران 18 استان کشورکریم خورشیدوند، مسئول موکب امام خامنه‌ای در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به برپایی موکب اعظم امام خامنه‌ای خرم‌آباد از سال 94، گفت: این موکب یکی‌از فعالیت‌های زیر مجموعه قرارگاه مردمی در ایام پیاده‌روی اربعین است که اربعین امسال وارد پنج سالگی فعالیت خود شده است.

وی با اشاره به این‌که موکب امام خامنه‌ای در کیلومتر 5 محور بروجرد ـ خرم‌آباد بعد از پلیس راه ورودی شهر خرم‌آباد با محوریت مسجد آیت‌الله کمالوند برپا می‌شود، اضافه کرد: شهر خرم‌آباد و موقعیت کنونی موکب، محل عبور زائران پیاده و کاروان‌های بیش‌از 18 استان و چندین کشور خارجی است که جهت خدمات‌دهی و تسهیل در امور زائران و معرفی استان، ایجاد شد.

خورشیدوند با بیان این‌که موکب امام خامنه‌ای اولین، بزرگ‌ترین و مجهزترین موکب کشور است، ادامه داد: موکب امام خامنه‌ای در سه حوزه خدمات، پذیرایی و اسکان فعالیت دارد و تفاوت این موکب با دیگر مواکب، میزان بالای مشارکت مردمی در خدمت‌رسانی است.

مسئول موکب امام خامنه‌ای خرم‌آباد با بیان این‌که بیش‌از پانصد منزل شهری به محل اسکان کاروان‌های زائران اربعین تبدیل شده است، گفت: فضای جغرافیایی موکب اعظم امام خامنه‌ای محدوده خاصی نداشته و به تعداد منازل مسکونی مردمان لر وسعت دارد.

وی پذیرایی 24 ساعته و تمام‌وقت و همچنین خدمات درمانی و پزشکی، مکانیکی، خدمات بانکی و کارواش سیار را از مهم‌ترین خدمات این موکب برشمرد و افزود: براساس مستندات موجود در موکب امام خامنه‌ای، پذیرایی 50 هزار نفر در سال اول این موکب به بیش‌از یک میلیون نفر رسیده است.

یادآور می‏‌شود، غذای موکب مردمی امام خامنه‌ای شهر خرم‏‌آباد همه ساله طی مراسمی متبرک به نمک منزل شهید سیدنورخدا موسوی می‌شود.

انتهای پیام
captcha