اتوبوس‌های اعزامی به مهران لاستیک رایگان می‌گیرند
کد خبر: 3848996
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸

اتوبوس‌های اعزامی به مهران لاستیک رایگان می‌گیرند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان با اشاره به در نظر گرفتن مشوق‌هایی برای اتوبوس‌های مستقر مرز مهران، اظهار کرد: اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل جاده‌ای لرستان که در مرز مهران مستقر هستند لاستیک رایگان یارانه‌ای می‌گیرند.

اتوبوس‌های اعزامی به مهران لاستیک رایگان می‌گیرندعباس شرفی، مدیرکل حمل و نقل جاده‌ای لرستان در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این‌که راه‌های لرستان برای عبور زائران داخلی و خارجی اربعین حسینی توسط اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایمن‌سازی و آماده شده است، اظهارکرد: امسال افزایش قیمتی در خصوص کرایه زائران اربعین حسینی نداشتیم این در حالی‌است که در تعیین نرخ کرایه راهداری فقط نقش نظارتی دارد اما نرخ نامه و قیمت اتوبوس‌ها به‌صورت واضح و مشخص در پایانه‌های اتوبوس‌رانی نصب شده است.

وی با ذکر این مطلب که اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل جاده‌ای لرستان که در مرز مهران مستقر هستند لاستیک رایگان یارانه‌ای می‌گیرند، ادامه داد: راهداری نیز به شیوه خود از رانندگان اتوبوس‌های اعزامی به مهران تقدیر می‌کند به شکلی که این دست از رانندگان اتوبوس‌ها بر مبنای ارائه صورت وضعیت خود از مشوق لاستیک رایگان بهره‌مند می‌شوند این در حالی‌است که لاستیک‌ها کاملاً استاندارد و مارک هستند.

شرفی با اشاره به این‌که زائرانی که قصد بازگشت از طریق مرز مهران در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۹ مهرماه را دارند به‌صورت دوتکه به مقصد می‌رسند درباره شهرهای پس‌کرانه مرز مهران عنوان کرد: شهر اندیمشک کرمانشاه و همدان به‌عنوان سه شهر معین مرز مهران در نظر گرفته‌ شده و زائران در بازه زمانی ذکر شده ابتدا از مرز به یکی‌از سه شهر کرمانشاه، همدان و اندیمشک رفته و سپس نقاط موردنظر خود را انتخاب می‌کنند که در این راستا راهداری استان لرستان نیز با شهر اندیمشک همکاری خواهد داشت.

مدیرکل راهداری لرستان آزادراه خرم‌زال را از مسیرهای ایمن و استاندارد برای زائران لرستانی اعلام کرد و ادامه داد: زائران لرستانی حتی‌الامکان از مسیر آزادراه خرم‌زال استفاده کنند.

وی با ذکر این مطلب که برای ارتقای سطح ایمنی جاده‌های استان راهداران با تمام توان و تجهیزات آماده خدمت‌رسانی به زوار اربعین حسینی هستند، خاطرنشان کرد: اجرای عملیات خط کشی و نصب تابلو و آشکارسازی علائم در مسیرهای زائران اربعین حسینی انجام شده است کمااینکه راهداری لرستان به‌صورت شبانه‌روز در خدمت زوار اربعین حسینی است.

شرفی بر لزوم همکاری رانندگان اتوبوس‌ها با زائران اربعین حسینی تاکید کرد و افزود: در این راستا رانندگان اتوبوس موظف به توقف برای اقامه نماز اول وقت هستند و در صورت عدم توجه به نماز، با آنان برخورد می‌شود این در حالی‌است که امسال راهداری لرستان سی‌دی‌هایی متناسب با ایام اربعین در اختیار اتوبوس‌ها قرار داده است تا شانیت و حرمت ایام اربعین حتی در داخل اتوبوس نیز رعایت شود.

مدیرکل راهداری لرستان با تاکید بر این‌که ۷۵ درصد ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی لرستان در خدمت زائران اربعین حسینی است، اضافه کرد: جابجایی مسافران داخل استان از طریق ۲۵ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل جاده‌ای مسافربری تامین می‌شود که در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده است تا در این زمینه دچار مشکل نشویم.

انتهای پیام
captcha