حضور جامعه قرآنی در مراسم یادبود استاد محمدزاده
کد خبر: 3848564
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸

حضور جامعه قرآنی در مراسم یادبود استاد محمدزاده

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مراسم یادبود و ترحیم استاد محمدکاظم محمدزاده با حضور اهالی قرآن از سراسر کشور در مشهد برگزار شد.

حضور قرآنیان کشوری در مراسم یادبود استاد محمدزادهبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، اولین مراسم ترحیم استاد محمدکاظم محمدزاده، شامگاه گذشته، ۱۶ مهرماه در حسینیه نصرت مشهد با حضور قاریان، حافظان، مسئولان پیشکسوتان و همچنین فعالان قرآنی از سراسر کشور برگزار شد که از جمله آنان می‌توان به آیت‌الله سیدان، از علمای برجسته مشهد، حجت‌الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، نمایندگان مجلس، اعضای شورای عالی قرآن و اعضای شورای شهر مشهد، مدیران‌کل اوقاف و امور خیریه و فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی اشاره کرد.

در ابتدای این محفل قرآنی استاد محمدحسین سبزعلی، قاری برجسته و پیشکسوت تهرانی با تلاوت سوره «لقمان» و همچنین سوره‌های «فاتحه» و «اخلاص» یاد مرحوم محمدزاده را گرامیداشت.

ابوالفضل نازدار، پیشکسوت قرآنی مشهد و قاری برتر کشور که اجرای این مراسم را برعهده داشت در ادامه از استاد محمدرضاخرمیان، پیشکسوت قرآنی کشور دعوت کرد تا آیاتی را در این مجمع قرآنی تلاوت کند. خرمیان ضمن یادآوری خاطراتی از دوستی با استاد محمدزاده و تمجید از محبت و معرفت و شخصیت این پیشکسوت قرآنی مشهد، آیات ۳۱ تا ۳۵ سوره «ق» و نیز سوره‌های «نصر» و «کوثر» را تلاوت کرد.

احد محمدی، قاری ممتاز تهرانی و مهمان این یادبود قرآنی، دیگر قاری تلاوت‌کننده در این مراسم بود که به قرائت آیاتی از سوره «واقعه» را قرائت کرد.

بنا بر این گزارش، در ادامه این مراسم که با حضور جمعیت فراوانی از ارادتمندان به مرحوم استاد محمدزاده در حسینیه نصرت مشهد برگزار می‌شد، ذاکران و مداحان اهل‌بیت به ذکر مصائب آل‌الله پرداختند و در ادامه نیز حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن به تلاوت آیاتی از کلام وحی پرداخت.

یادآوری می‌شود که شب دوم مراسم ترحیم مرحوم استاد محمدزاده نیز امروز، ۱۷ مهرماه از ساعت ۱۹:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در حسینیه نصرت مشهد برگزار می‌شود.

مرحوم استاد محمدکاظم محمدزاده، قاری بین‌المللی قرآن، یکشنبه، 14 مهر پس از تحمل یک دوره بیماری در شهر مشهد دارفانی را وداع گفت و در جوار حرم مطهر رضوی به خاک سپرده شد.

انتهای پیام
captcha