هر آنچه باید در مورد هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت بدانید
کد خبر: 3846913
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۱

هر آنچه باید در مورد هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت بدانید

گروه فعالیت‌های قرآنی- مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در بهمن ماه سال جاری، گفت: راهبري آموزش‌هاي قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهاي درخشان قرآنی از اهداف برگزاری این آزمون است.

هر آنچه باید در مورد هیجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت بدانیدمحمد جعفری، مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی، اظهار کرد: یکی از ارکان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی، تعمیم و تعمیق مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) در میان آحاد جامعه است.

وی افزود: این هدف از طریق ارتباط و انس هرچه بیشتر با مضامین آیات کلام وحی و آموزه‌هاي عتـرت در جامعـه محقـق می‌شود.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: حمایت از برنامه‌هاي آموزشی براي تحقق این هدف و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه‌هـا از مأموریت‌هاي راهبردي معاونت قرآن و عترت است.

جعفری تصریح کرد: برگزاري منظم و سالانه آزمـون‌هـاي سراسـري قـرآن و عتـرت یکـی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذار در این رابطه است که در کنار سایر حمایت‌هاي مادي و معنوي، از جمله فعالیت‌ها و برنامـه‌هـاي آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازي هرچه مطلوبتر آمـوزش مفـاهیم قـرآن و معـارف اهل بیت(ع) در سراسر کشور انجام می‌پذیرد.

وی با اشاره به برگزاری هجدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت در بهمن ماه سال جاری، افزود: سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور و ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان براي فراگیري معارف قرآن و عترت، از اهداف برگزاری این آزمون است.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: راهبري آموزش‌هاي قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعدادهاي درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و به روز رسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌هاي مختلف آموزش قرآن و عترت از دیگر اهداف است.

جعفری بیان کرد: این آزمون در چهار گروه امتحانی و 15 رشته شامل؛ گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم( دو رشته)، گروه معارف اهل بیت(ع) (دو رشته)، گروه حفظ قرآن کریم(9 رشته) و گروه آموزش‌هاي الکترونیک(دو رشته) برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه آزمون رشته‌هاي الکترونیکی روزهاي 25 و 26 دي‌ماه جاری برگزار می‌شود، تصریح کرد: آزمون رشته‌هاي کتبی نیز 3 بهمن‌ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: شرکت در تمامی رشته‌هاي آزمون براي همه داوطلبان مرد و زن، بدون هرگونه محدودیت سنی، آزاد است.

جعفری با اشاره به اینکه هر داوطلب براساس مقررات آزمون می‌تواند در یک یا چند رشته ثبت‌نام کند، افزود: تمامی امــور مربــوط بــه ثبــت‌نــام و دریافــت کــارت ورود بــه جلســه آزمــون از طریــق پایگــاه اینترنتــی بــه نشـانی www.quranedu.ir انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان ثبت‌نام در این آزمون، از 12 آبان‌ماه آغاز شده و تا 12 آذرماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مهلت ثبت‌نام و مشاهده دوره آموزشی براي رشته‌هاي الکترونیکی تا 15 دي ماه ادامه خواهد داشت.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: امکان صدور کارت ورود به جلسه آزمون از 25 دی‌ماه لغایت 3 بهمن‌ماه فراهم خواهد بود.

جعفری با بیان اینکه مبلغ ثبت‌نام و شرکت در آزمون براي هریک از داوطلبان در هر یک از رشته‌هـاي امتحـانی 7 هـزار تومـان برای تـأمین بخشی از هزینه‌هاي آزمون است، تصریح کرد: پس از اعلام نتایج آزمون، به برگزیدگان آزمون به قید قرعه جوایز نقدي اهداء می‌شود.

وی ادامه داد: به تمامی شرکت‌کنندگانی که امتیاز بالاي 90 کسب کنند، لوح تقدیر اعطاء خواهد شد کـه پـس از اعـلام نتـایج از طریق سامانه آزمون قابل دریافت است.

مسئول دفتر قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه به نفراتی که موفق به کسب حد نصاب قبولی شوند، گواهینامه پایان دوره اعطاء می‌شود، یادآور شد: حد نصاب قبولی در آزمون کتبی 70 و در آزمون الکترونیکی 80 خواهد بود.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha