مشارکت ۱۸۰ هزار دانش‌آموز فارس در طرح ملی حفظ قرآن
کد خبر: 3846761
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸

مشارکت ۱۸۰ هزار دانش‌آموز فارس در طرح ملی حفظ قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیرکل آموزش و پرورش فارس از مشارکت ۱۸۰ هزار دانش‌آموز این استان در طرح ملی حفظ جزء ۳۰ قرآن کریم خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۰۰ نفر تجلیل می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسکر نجفی، مدیركل آموزش و پرورش فارس امروز، 10 مهرماه در آیین تقدیر از 500 دانش‌آموز منتخب این استان در طرح ملی قرآنی بشارت و حفظ جزء 30 قرآن کریم كه در تالار سعدی باشگاه فرهنگیان شیراز برگزار شد، گفت: بهترین زمان برای پایه‌ریزی بنای عالی زندگی بر اساس آموزه‌های قرآنی، دوران تحصیل دانش‌آموزان است.

وی افزود: هر کاری که بخواهیم به‌صورت یک فرهنگ نهادینه شود، تداوم یابد و شاهد آثار خیر آن در آینده جامعه باشیم، باید از دانش‌آموزان در مدارس شروع شود.

نجفی با تأکید بر لزوم توجه به کیفیت آموزش قرآن، گفت: نگران آنیم که طرح‌های مرتبط با قرآن رنگ صوری بگیرد و در ظاهر قضیه بماند و به متن و درس اصلی کار که پیام تربیتی قرآن است دست نیابیم.

مدیركل آموزش و پرورش فارس اظهار كرد: اگر بتوانیم دانش‌آموزانمان را با بصیرت و معرفت و با شناخت کامل با قرآن مأنوس کنیم، به‌گونه‌ای که پیام قرآن با جسم و جانشان عجین شود، کار بزرگی انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به مشارکت 180 هزار دانش‌آموز استان فارس در این طرح گفت: امروز عصاره و چکیده این دانش‌آموزان که شامل 3 هزار نفر هستند تشویق می‌شوند که رویکرد بسیار خوبی است و روز به روز هم گسترش می‌یابد و در کنار آن باید به کیفیت هم توجه شود.

نجفی با تأكید بر اینکه جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین خصوصاً در حوزه تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی بزرگترین و عالی‌ترین کتاب راهنمای ما قرآن است، گفت: آموزش و پرورش همیشه توسل به قرآن را به‌عنوان کتاب هدایت و راهنمای اصلی زندگی در دستور کار خود قرار داده است.

مدیركل آموزش و پرورش فارس با اشاره به اقدامات خوب جهت ترویج فرهنگ قرآنی و انس بیشتر با آن، گفت: مسابقات قرآن یکی از برنامه‌هایی که هر ساله اجرا می‌شود که امسال رشد بسیار خوبی در مرحله آموزشگاه به بعد داشتیم و در مرحله آموزشگاه نیز شاهد حضور بیش از 300 هزار دانش‌آموز فارس در 3 مقطع بودیم که تعدادی از آن‌ها به مرحله منطقه، استانی و در نهایت کشوری راه یافتند.

وی ادامه داد: برای اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ قرآن بین آحاد مردم مسابقات قرآن ادارات 59 گانه در 14 قطب ساماندهی شدند و به این ترتیب روح عاطفی بین دانش‌آموزان با در کنار هم قرار گرفتن در این مسابقات محقق شد.

نجفی به درخشش دانش‌آموزان دختر و پسر منتخب استان در مسابقات بخش پژوهشی قرآن، عترت و نماز کشور اشاره کرد و گفت: دانش‌آموزان فارس در رشته‌های احکام و انشای نماز در سطح کشور موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند که این خود نشان‌دهنده آشنایی مفهومی دانش‌آموزان با قرآن است که ان‌شاءالله عامل به قرآن هم باشند.

وی بر لزوم نگاه ویژه در تأمین اعتبارات و نیروی انسانی برای فضاهای پرورشی اعم از نمازخانه‌ها، دارالقرآن‌ها، کانون‌های فرهنگی و تربیتی و اردوگاه‌ها تأکید کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به ظرفیت‌ها و امکانات خوب استان، گفت: فارس آمادگی لازم برای برگزاری مسابقات قرآن در سطح ملی را دارد.

انتهای پیام

انتهای پیام
captcha