انقلاب اسلامی مهد فعالیت‌های قرآنی است
کد خبر: 3845568
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۸

انقلاب اسلامی مهد فعالیت‌های قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برگزاری چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن، بیان کرد: انقلاب اسلامی مهد فعالیت‌های قرآنی است و برگزاری این نوع فعالیت‌ها اجر و پاداش خاص خود را دارد.

انقلاب اسلامی مهد فعالیت‌های قرآنی استحجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، در گفت‌وگو با ایکنا از اصفهان، اظهار کرد: سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن سال آینده در مشهد مقدس برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال گذشته جدول برگزاری مسابقات دانش‌آموزان، نابینایان، بانوان و طلاب جهان اسلام تدوین شد. به جهت ایجاد تنوع در جریان مسابقات مکان برگزاری سی‌وهفتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن را با همکاری آستان قدس به مشهد مقدس منتقل کردیم که با حضور پرشور مردم رونق بیشتری پیدا کند.

خاموشی ادامه داد: سعی کردیم هزینه‌ها را تا حد امکان کاهش داده و بر کیفیت مسابقات بیفزاییم. به نظر می‌رسد که مسابقات بین‌المللی قرآن اگر در مشهد برگزار شود، اتفاق بسیار خوبی خواهد افتاد و میهمانان ما به مجموعه آستان قدس و قطب محبت ایران وارد شده و فضای قرآن و عترت به صورت خاص در آنجا شکل خواهد گرفت.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به برگزاری چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن، بیان کرد: برای برگزاری این مسابقات کارهای زیاد و ارزشمندی انجام شده است. این نوع فعالیت‌ها اجر و پاداش خاص خود را دارد. هرکس در این زمینه فعالیت کند در راه رسیدن به حیات طیبه و رسیدن انسان به کمال مطلوب تلاش کرده و انقلاب اسلامی مهد فعالیت‌های قرآنی و تشیع است. 

حجت‌الاسلام خاموشی  در خصوص سیاست‌گذاری‌های سازمان اوقاف در زمینه ترویج قرآن گفت: یک دانشگاه قرآنی داریم و از لحاظ حلقه‌های قرآنی با نهادهای فرهنگی و از لحاظ آموزشی با آموزش و پرورش همکاری می‌کنیم. تصدی مسابقات قرآن نیز به صورت خاص برعهده سازمان اوقاف قرار دارد و دبیرخانه حفظ قرآن و دبیرخانه جامع مسابقات قرآنی هم از سوی سازمان اوقاف راه‌اندازی می‌شود. 

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha