مسابقات راه‌های انس و عمل به قرآن را به نمایش بگذارند
کد خبر: 3845258
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۲
حجت‌الاسلام رهبر:

مسابقات راه‌های انس و عمل به قرآن را به نمایش بگذارند

گروه مسابقات ــ امام جمعه موقت اصفهان با تأکید بر اینکه با عمل به قرآن باید به دنیا الگوی حکومت شیعی را نشان دهیم، گفت: حکومت، اقتصاد، رسانه و مطبوعات، بازار و ادارات و... همگی باید براساس فرامین قرآن پیش برود و این دستور برای عمل به رهنمودها، صرفاً به مردم بازنمی‌گردد.

رفع تمام کاستی‌های کشور با عمل به رهنمودهای قرآن/ رویکرد عمل به قرآن ادامه راه مسابقات

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی رهبر، امام جمعه موقت اصفهان، در گفت‌وگو با ایکنا، در آستانه آغاز چهل‌ودومین دوره مسابقات سراسری قرآن به میزبانی اصفهان اظهار کرد: قرآن کتاب ماندگار و جاودان مسلمانان است. قرآن سرمایه معرفتی و معنوی محسوب می‌شود و برگزاری مسابقات قرآن بسیار ارزشمند است. مردم ما از زن و مرد باید با مفاهیم قرآنی آشنا شوند و این مسابقات راهی برای این آشنایی است.

وی افزود: البته در کنار آن باید به نهج‌البلاغه و روایات و سیره اهل بیت(ع) نیز توجه داشته باشیم؛ چرا که قرآن به مفسر نیاز دارد و مهم‌ترین مفسر آن امیرالمؤمنین(ع) است.

امام جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: آنچه امروز برای جامعه ما جنبه حیاتی دارد این است که فراتر از قرائت و حفظ قرآن کریم، به تعالیم قرآن عمل کنیم.

وی ادامه داد: باید نگاهی به جامعه بیندازیم و این موضوع را بررسی کنیم که آیا به واقع در جامعه، عدالت قرآنی و سیره امیرالمؤمنین(ع) وجود دارد یا خیر؟ در شرایط فعلی در فرهنگ، اقتصاد، روابط اجتماعی، مسائل سیاسی و ... بسیار محتاج سیره اهل بیت(ع) هستیم و زن و مرد باید با معارف قرآن و اهل بیت آشنا شوند.

رهبر افزود: بر این اساس پس از آموزش قرائت و حفظ و برگزاری مسابقات، رویکرد ما باید عمل به قرآن کریم باشد؛ چرا که بدون عمل همانند بیماری هستیم که هزاران نسخه پزشک در اختیار دارد، اما از دارو استفاده نمی‌کند. بر این اساس باید همزمان با رویکرد به قرآن، نهج‌البلاغه و سیره اهل بیت(ع)، در میدان عمل نیز وارد شویم که در این میدان نباید فساد اقتصادی، بی‌بند و باری و بدفرهنگی وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه با عمل به قرآن کریم باید به دنیا الگوی حکومت شیعی را نشان دهیم، گفت: به صراحت به این موضوع اشاره می‌کنم که موارد بیان شده در ارتباط با عمل به قرآن فقط ویژه مردم و جوانان یا فردی که قرآن می‌خواند نیست، بلکه حکومت، اقتصاد، رسانه و مطبوعات، بازار و ادارات و... باید قرآنی باشند.

رهبر با بیان این مطلب که امروز باید کاستی‌ها را با توسل به رهنمودهای قرآن و اهل بیت جبران کنیم، گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید که چرا چیزی می‌گویید که به آن عمل نمی‌کنید. باید همزمان با برگزاری مطلوب امور قرآنی با عمل کردن به قرآن به دنیا نشان دهیم که حکومتی شیعی در ایران تشکیل شده است تا منش و شیوه آن الگویی برای همه جهانیان باشد.

یادآوری می‌شود، چهل و دومین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم از 6 تا 11 در بخش آقایان و 11 تا 19 مهرماه در بخش بانوان به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان و به میزبانی دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام

 

مطالب مرتبط
captcha