کمک ۹۰ میلیارد تومانی خیرین به ساخت مدارس سیل‌زده لرستان
کد خبر: 3842981
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱

کمک ۹۰ میلیارد تومانی خیرین به ساخت مدارس سیل‌زده لرستان

گروه اجتماعی ــ مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با تقدیر از همکاری خیرین برای بازسازی و تعمیر مدارس سیل‌زده استان، گفت: خیرین حدود ۹۰ میلیارد تومان در این زمینه کمک کردند و نوسازی مدارس استان نیز با ثبت یک رکورد در این مدت ۳۱۰ فضای آموزشی با هزار و ۷۵۵ کلاس درس را تاکنون تعمیر کرده است.

کمک 90 میلیارد تومانی خیرین به ساخت مدارس مناطق سیل زدهبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا حیدری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان، شامگاه سه‌شنبه، 26 شهریورماه، در شورای آموزش و پرورش لرستان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای شروع سال تحصیلی جدید در استان، گفت: در جریان سیلاب لرستان شاهد سیلی عظیم، توفنده و در نوع خود بی‌سابقه بودیم و این در حالیست که در سایر استان‌ها شاهد آبگرفتگی بودیم.

وی با تأکید بر این‌که در جریان سیلاب ۴۲۳ فضای آموزشی استان خسارت دید، عنوان کرد: تمامی برنامه‌ریزی‌ها برای شروع سال تحصیلی دانش‌آموزان انجام شده‌ است.

حیدری با تقدیر از حمایت و همکاری خیرین برای بازسازی و تعمیر مدارس سیل‌زده استان، گفت: خیرین حدود ۹۰ میلیارد تومان در این زمینه کمک کردند و نوسازی مدارس استان نیز با ثبت یک رکورد در این مدت ۳۱۰ فضای آموزشی با هزار و ۷۵۵ کلاس درس را تاکنون تعمیر کرده‌ است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به این‌که کمبودهایی وجود دارد، اما کوتاهی وجود ندارد، عنوان کرد: از ۱۱۳ فضای آموزشی تخریبی لرستان در جریان سیلاب، ۶۲ مورد از آن‌ها شروع شده و ۵۲ مورد دیگر به دلایلی مانند قرارگیری در حریم رودخانه‌ها، بالا بودن زیربنا، عدم جانمایی روستاها و ... شروع نشده‌اند، که برای این مناطق کانکس‌هایی برای مدارس تأمین شده است.

وی با اشاره به خرید ۱۳ میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان تجهیزات برای مدارس استان طی امسال، افزود: دو هزار و ۸۸۱ کلاس دارای بخاری نفت‌سوز در استان هستند که با ۴۲ میلیارد اعتبار پیش‌بینی شده تا ابتدای فصل سرما همه این بخاری‌ها برچیده می‌شوند و بخاری استاندارد جایگزین آن‌ها می‌شود.

حیدری تصریح کرد: ایجاد «مدرسه سبز» در استان از سوی نوسازی مدارس با استفاده از چراغ‌های کم‌مصرف، پنل‌های خورشیدی و... در دستور کار است.

انتهای پیام

captcha