چگونه فرزندم حافظ قرآن شود؟
کد خبر: 3842488
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲
آکادمی مجازی حفظ قرآن/ 6

چگونه فرزندم حافظ قرآن شود؟

کانون خبرنگاران نبأ ــ مراحل حفظ قرآن خردسالان و کودکان که توانایی خواندن و نوشتن را ندارند کمی متفاوت است. به همین سبب کودکان می‌بایست با گوش دادن زیاد به حفظ آیات اقدام کنند.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا؛ نبأ، حفظ قرآن برای کودکان به صورت حضوری و به همراه مربی صورت می‌گیرد. به این ترتیب که ابتدا آیات بسیار شنیده خواهد شد. سپس تقطیع و تکرار از سوی مربی انجام می‌شود و همچنین با کمک مربی آیات و عبارات به هم پیوسته می‌شود.

تکمیل محفوظات نیز با حضور مربی و والدین صورت می‌گیرد و بهتر است تا حداقل ۱۰ روز محفوظات هر روز تکرار شود تا به صورت کامل در ذهن خردسال تثبیت شود.

استفاده از شعر و ملودی‌های کودکانه برای حفظ آیات و همچنین استفاده از داستان‌ها، نقاشی‌ها و کاربرگ‌ها برای یادگیری مفاهیم آیات بسیار کاربردی است.

اگر خردسال توانایی حفظ یک سوره کامل را نداشت، می‌توانید برای انس بیشتر او با آیات، از پیام‌های قرآنی و حفظ آیات بسیار کوتاه استفاده کنید تا پس از گذشت زمان، کودکتان توانایی حفظ آیات را پیدا کند.

بهترین سن حفظ قرآن به صورت جدی، پس از پایان کلاس اول ابتدایی است اما می‌توان از سه سالگی، کودک را با آیات قرآن و سوره‌های کوچک آشنا کرد. سعی کنید از حفظ قرآن و کلاس قرآن خاطره خوبی برای فرزندتان بسازید.

به قلم زهرا ابوترابی، حافظ کل قرآن کریم و مدرس دانشگاه

منبع: tahfiz.ir@

انتهای پیام

captcha