مدارس مناطق سیل‌زده لرستان تعمیر شدند
کد خبر: 3842165
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۷

مدارس مناطق سیل‌زده لرستان تعمیر شدند

گروه فرهنگی ــ مدیرکل نوسازی مدارس لرستان با اشاره به پایان تعمیر ۳۱۰ مدرسه آسیب‌دیده از سیل لرستان با شروع سال تحصیلی، گفت: این مدارس و سایر مدارس نیازمند استان با تجهیزات جدید و نو میزبان دانش‌آموزان برای شروع سال تحصیلی خواهند بود.

مدارس مناطق سیل‌زده لرستان تعمیر شدبه گزارش ایکنا از لرستان، محمدرضا حیدری، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس لرستان، شامگاه شنبه، 23 شهریورماه، در جمع خبرنگاران از اتمام کار تعمیر ۳۱۰ پروژه آسیب‌دیده از سیل لرستان با شروع سال تحصیلی خبر داد و بیان کرد: این مدارس و سایر مدارس نیازمند استان با تجهیزات جدید و نو میزبان دانش‌آموزان برای شروع سال تحصیلی همراه با شور و نشاط و آرامش خواهند بود.

وی با ذکر این‌ مطلب که با نزدیک شدن به شروع سال تحصیلی ۹۹-۹۸ باید مدارس نیز آمادگی حضور دانش‌آموزان را داشته باشند، بیان کرد: در سیل فروردین‌ماه، ۴۲۳ فضای آموزشی آسیب دید که از این تعداد ۳۱۰ پروژه نیازمند تعمیر و ۱۱۳ پروژه دیگر تخریب شدند.

حیدری با مقایسه سیل لرستان نسبت به سیل سایر مناطق کشور، ادامه داد: سیل لرستان به دلیل توفنده بودن و قدرت و شتاب آنی، موجب بروز خسارات فراوان به زیرساخت‌های استان شد در صورتیکه در سایر مناطق سیل‌زده کشور بیشتر شاهد آب‌گرفتگی بودیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به این‌که پس‌از سیل شاهد تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی کارکنان نوسازی مدارس بودیم، گفت: کارکنان نوسازی مدارس لرستان با انجام عملیات اجرایی پروژه‌ها به‌صورت ۳ شیفت، تعمیر ۳۱۰ مدرسه سیل‌زده را به اتمام رساندند که در نوع خود ثبت یک رکورد جدید در عرصه ساخت و تعمیر مدارس کشور محسوب می‌شود.

وی با ذکر این‌مطلب که در بحث ساخت مدارس تخریب شده از سیل‌، با شروع به‌کار ۶۲ پروژه و اتمام مدارس یک، دو و سه کلاسه تا پایان مهرماه، مشکل تأمین فضاهای آموزشی مناطق سیل‌زده تا حد بسیار زیادی حل خواهد شد، بیان کرد: کار ساخت مدارس ۶ کلاسه نیز تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید، این در حالی است که پروژه‌های نیمه تمام ۱۲ کلاسه قلم‌چی پلدختر و ۶ کلاسه معمولان که بنا بر قرارداد می‌بایست در خرداد سال آینده تحویل شود با کار مضاعف و تلاش جهادی کارکنان نوسازی مدارس در مهرماه سال جاری آماده بهره‌برداری خواهند بود.

انتهای پیام

captcha