آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه مدرسه‌سازی در لرستان از محل اعتبارات خیرین
کد خبر: 3841930
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲

آغاز عملیات اجرایی ۶۲ پروژه مدرسه‌سازی در لرستان از محل اعتبارات خیرین

گروه اجتماعی ــ مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان، گفت: تاکنون ۶۲ پروژه از محل اعتبارات خیرین آغاز شده و سایر پروژه‌ها نیز اول مهرماه آغاز خواهد شد.

کار 62 پروژه مدرسه‌سازی آغاز شده‌استمحمدرضا حیدری، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان لرستان، در گفت‌وگو با ایکنا از لرستان، با اشاره به این‌که در سیل فرودین ماه امسال بیشتر زیرساخت‌ها تحت‌تأثیر قرار گرفت، گفت: در این سیل فضاهای آموزشی نیز تحت تأثیر قرار گرفته و بنابه شرایط هرکدام از ۵ تا ۱۰۰ درصد تخریب یا دچار آسیب شدند.

وی با اشاره به این‌که بعد از برآورد اولیه ۴۲۳ فضای آموزشی دچار آسیب و یا تخریب شده بودند که از این تعداد 310 فضا برای آسیب‌های جزئی و تعمیراتی ارزیابی شد، بیان کرد: ۱۱۳ فضای آموزشی نیز تخریبی اعلام شد.

حیدری با بیان این‌ که بیشتر پروژه‌های تعمیراتی تقریباً تمام شده‌اند، اظهار کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته و تلاش همکاران در نوسازی مدارس کار به صورت سه شیفت در حال انجام است برای اول مهر مشکل نداریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به این‌که در این راستا اگر کمک خیرین که در حال حاضر نیز ادامه دارد، نبود ما مشکلات خاص خود را داشتیم، بیان کرد: یکی‌از مشکلاتی که روند کار را در ساخت‌وساز فضاهای آموزشی کند کرد بحث نبود زمین‌های مناسب یا جانمایی مدارس بود.

وی با اشاره به این‌که تا زمانی‌که جانمایی روستاها مشخص نیست و ساخت‌وسازها شروع نشود نمی‌توان قاعدتاً احداث مدارس را شروع کنیم، ادامه داد: برخی‌از فضاهای تخریبی که به تازگی آغاز شده تا آذرماه به بهره‌برداری خواهند رسید و برخی از مدارس که زیربنای آن‌ها زیاد است به سال تحصیلی جدید نخواهد رسید.

حیدری با بیان این‌ که تاکنون کار 62 پروژه از محل اعتبارات خیرین و سیل آغاز شده و بقیه پروژه‌ها نیز اول مهرماه آغاز خواهد شد، اظهار کرد: دو فضای آموزشی یکی در پل‌دختر و دیگری در معمولان قرار بود طی ۱۰ ماه آینده تحویل داده شوند اما به‌دنبال اضطرار ما به صورت سه شیفت کار شد و این پروژه‌ها اوایل مهرماه تحویل داده خواهند شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان تأکید کرد: در ساخت و تعمیرات فضاهای آموزشی در مناطق سیل‌زده تمام شاخص‌های استاندار لحاظ خواهد شد، که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۸ کلاس در معمولان و پل‌دختر به فضای آموزشی اضافه می‌شود.

وی با اشاره به کل اعتبارات در نظر گرفته شده برای مدارس در بحث سیل، بیان کرد: ۸۶ میلیارد تعهد خیرین، ۳۴ میلیارد اعتبار ملی و ۴۰ میلیارد اعتبار استانی در جریان سیل در نظر گرفته شده است.

حیدری با بیان این‌ که بیش‌ترین آمار بخاری‌های نفتی در کلاس‌های درس کشور مختص به لرستان است، اظهار کرد: دو هزار و 881 کلاس درس استان دارای بخاری نفتی هستند که این تعهد داده شده که تا اول مهرماه دانش‌آموزان در کلاس‌های ایمن و استاندارد با سیستم گرمایشی استاندارد سال تحصیلی جدید را آغاز کنند که جهت تحقق این امر ۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای سیستم گرمایشی پیش‌بینی شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با اشاره به این‌که نمی‌توان برای مدارسی که هنوز گازرسانی نشده‌اند کاری انجام داد، بیان کرد: در کل استان چهار هزار و 153 کلاس درس داریم که بخاری نفتی دارند؛ که ازاین تعداد دو هزار و 881 کلاس دارای علمک گاز و یک هزار و 272 کلاس بدون علمک هستند.


انتهای پیام

captcha