نظارت بازرسان بهداشتی دامپزشکی کرمان بر ذبح دام در مساجد و تکایای مذهبی
کد خبر: 3840575
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۴

نظارت بازرسان بهداشتی دامپزشکی کرمان بر ذبح دام در مساجد و تکایای مذهبی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل دامپزشکی کرمان گفت: از آنجا که اهدای دام از سوی اغلب مردم به مساجد و تکایا برای تهیه غذای نذری انجام می‌شود، بازرسان بهداشتی این اداره‌کل بر ذبح دام در مساجد، هیئت‌ها و تکایای مذهبی، میادین اصلی شهر و ... نظارت می‌کنند.

به گزارش ایکنا از کرمان، حسین رشیدی، مدیرکل دامپزشکی استان کرمان امروز شنبه، 16 شهریور در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: با توجه به ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان و تاسوعا و عاشورا، به‌منظور حفظ سلامت مصرف‌کنندگان و کاهش مخاطرات ناشی از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام، اداره‌کل دامپزشکی با برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی با دستگاه‌های ذیربط، اقدام به اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه این ایام می‌کند.

وی افزود: از آنجا که اهدای دام از سوی اغلب مردم به مساجد و تکایا برای تهیه غذای نذری انجام می‌شود، بازرسان بهداشتی این اداره‌کل بر ذبح دام در مساجد، هیئت‌ها و تکایای مذهبی، میادین اصلی شهر و ... نظارت می‌کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان از ارائه خدمات رایگان تأیید سلامت دام‌ها در 16 کشتارگاه دام صنعتی و سنتی استان ویزه ایام سوگواری محرم خبر داد و بر عدم ذبح دام در معابر عمومی و مساجد، تکایا، هیئت‌ها و ... تأکید کرد.

رشیدی افزود: پذیرش دام‌های قربانی و ذبح آن‌ها از ساعت هفت تا 13 در محل کشتارگاه‌های استان صورت گرفته و بازرسان بهداشت گوشت و ناظر شرعی در آنجا مستقر و آماده کار هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان از حضور 67 اکیپ ثابت و سیار نظارتی بهداشتی در این ایام در استان خبر داد و اظهار کرد: کشیک ثابت در شبکه‌های دامپزشکی استان به‌منظور پاسخگویی تلفنی و هماهنگ‌کننده بین شهروندان و اکیپ‌های عمل کننده در سطح شهر حضور دارند.

رشیدی بیان کرد: اخذ مجوز گواهی حمل دامپزشکی برای حمل و نقل دام از یک شهرستان به شهرستان دیگر و در داخل هر شهرستان الزامی است و حمل و نقل دام برای شرکت در مراسم این ایام با اخذ مجوز بهداشتی ـ قرنطینه‌ای دامپزشکی امکان‌پذیر است.

وی با اعلام شماره تلفن 1512 و شماره پیامک 3000231512 در سطح استان کرمان از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در حوزه دامپزشکی مراتب را سریعاً گزارش دهند تا با متخلفان برخورد قانونی انجام شود.

انتهای پیام

captcha